duottar Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Personlig ville jeg ha kjøpt et midi trommesett til han. Var i en musikkforretning for par uker siden og så at de selger et sett til kr 5990,- Plugg i med høretelefoner og du er spart mye hodepine Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Kan hende du sparer deg selv for mye hodepine, men hadde jeg vært i sønnen hans sine sko, hadde jeg sannsynlig nektet å spille på et slikt sett. Skal da være "ordentlige" trommer! . For all del, alle trenger jo ikke tenke sånn da, men synes selv det er helt noe annet å spille på et elektrisk sett enn et akustisk, og problemet med de billigere elektroniske settene er vel at alle slag høres likt ut, nesten uansett om du halvveis bommer. Skal man da gå over til akustisk sett etterpå, vil jeg tro overgangen er stor.. Men skal ikke si for mye ettersom jeg selv bare har prøvd elektrisk en gang før. Ville også sjekka ut Mapex trommer, har disse på www.sound1.no . MB-serien (M Birch), disse har de nå på tilbud for 7990,- Vil våge å påstå man ikke finner bedre nye trommer enn disse i dag, til den prisen. Får i tillegg med en ekstra tam (8x8). Problemet med de er kanskje at cymbaler ikke følger med. Blir det for dyrt å legge til, kan også Mapex VX serien være interessant... Tøffe finisher, stødig sett. Disse koster 7590... Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Stilige Tama trommer som du la inn bilde på. Da sjekker jeg ut priser på disse og Mapex trommer men tror sistnevnte blir litt i overkant. Nok en gang takk for god hjelp. Det er ikke sikkert jeg er i mål enda men vi får se - det begynner tross alt å nærme seg jul. mvh. muthe Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Hei igjen, Jeg sjekket ut sound1.no og Mapex trommene som ZprMario anbefaler. Jeg merker at pengene sitter løsere jo mer jeg kikker på disse og strever med å holde igjen, var det opp til meg så hadde jeg gått amok med tusenlappene her I alle fall, jeg prøver fremdeles å kjøre et stramt budsjett og har noen spørsmål. På sidene til Gjøvik Musikkhandel har jeg funnet noen (gode?) tilbud og jeg har lagt ved lenker til noen trommer jeg har peilet meg ut nedenfor. Disse er, så langt jeg forstår, også anbefalt av dere i postene ovenfor men deg kan jo være avvik i modellene som jeg ikke har fått med meg. Dersom dere ser at jeg blingser fullstendig på valgene her så gi beskjed! OBS: alle lenkene peker til Sonor trommene men dere kan velge rett trommemerke i margen til venstre på siden som åpner seg - beklager dette! Mapex VX5254 (pris 5390,-) Premier Cabria Lite (pris 6500,-) Sonor Force 1005 (pris 7990,-) Alle disse trommene kommer (så vidt jeg kan se) med cymbaler og stol. Som nevnt, så ser det ut til at dette er trommer som dere også anbefaler i postene over (men det kan vel være forskjeller i modellene også uten at jeg kjenner til disse). Hvilket av disse settene, i tillegg til Mapex trommene på www.sound1.no (MB-serien på tilbud til 7990,- uten cymbaler og Mapex VX serien med cymbaler) anbefaler dere? Håper på gode tips her - føler at jeg snart er i mål. Var forresten med poden på siste trommeøving nå før jul og nå spiller de Stevie Wonder Superstition - utrolig gøy å høre på! muthe Endret 6. desember 2005 av Wintermuthe Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Velkommen tilbake . Av de du nevner der synes jeg Mapex VX settet ser ut som det du får mest for pengene. Dypere basstromme (selvfølgelig en smaks sak, men synes selv det ser bedre ut, og gir dypere lyd) og tøffe finisher. I tillegg billigst av de, men faktisk av ganske ok kvalitet. Men som nevnt, har du råd til MB-serien villi jeg nok heller valgt de, ettersom de er så godt som "proffesjonelle" trommer, til lav pris... Ellers kan jeg også tipse om at www.tabs.no har veldig gode tilbud på Pearl sett nå, Export (ex/exr/elx), utrolig gode sett som kan holde lang tid fremover. http://tabs.no/storefront.php?c1=14923&c2=14923 link. På disse følger det heller ikke med cymbaler, men de selger nok av begynnerpakker, så det bør gå an å få tak i noe til en rimelig penge. 49% rabbat hos de for tiden, i tillegg til gratis frakt. Så jeg tror faktisk jeg hadde valgt å handle hos de akkurat nå . EXR fargene er noe spesielle, men de ser jo ganske stilige og retro ut... Et lite tips, Strata Blue: Stort presentasjonsbilde her: Link Endret 6. desember 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Hei, Kjempetips! Men dersom jeg leser riktig så får man med gratis cymbalpakke fra Sabian dersom man kjøper EX trommene til 6990,- ? Jeg prøver å få kontakt med butikken for å sjekke opp dette. Dersom dette stemmer så må vel dette være et kongetilbud? Og da er spørsmålet - hva menes med cymbalpakke? Er dette cymbaler pluss den (som jeg aldri husker navnet på) med to cymbaler som man kan klappe sammen vha. en pedal? Mao ,vil dette trommesettet + cymbalpakke være alt jeg trenger (med unntak av trommestikker og stol) slik at jeg ikke trenger å kjøpe mer utover dette? mvh. muthe Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Trommer i boks! Jeg kjøpte knall sorte Pearl Export trommer på www.tabs.no til den nette pris av 6990,- med gratis frakt og cymbalpakke fra Sabian inkludert! Tusen takk for kjempetips ZprMario og alle dere andre for gode innspill! mvh. muthe Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Gratulerer, siden du og fikk med cymbal pakke var det et veldig godt kjøp! de som man klapper sammen med en pedal heter hi-hats Håper sønnen din blir fornøyd Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Høres bra ut . EX er akkurat samme trommene som EXR som jeg la ut bilde av oppe, kun med annerledes finish. Så regner med at sønnen din blir fornøyd! Veldig godt kjøp du gjorde der Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Høres bra ut . EX er akkurat samme trommene som EXR som jeg la ut bilde av oppe, kun med annerledes finish. Så regner med at sønnen din blir fornøyd! Veldig godt kjøp du gjorde der 5263707[/snapback] Og litt andre lugs Bare en ting om Mapex: De produserer alt av trommer på samme fabrikk som billig-seriene til sonor. Selv om treverket er tøft merker jeg det at ikke alle er så fornøyde med det (jobber jo på imerslund). Det Pearl-settet er helt genialt, har hatt sånt selv i mange år. Jeg mener det er det beste settet i klassen som er på markedet. Godt kjøp. Hva for noe cymbaler var det du kjøpte? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Fulgte visst med Sabian B8 cymbalpakke til de settene (noe jeg klarte å overse da jeg sjekka i går, hvis ikke ville jeg nok tipsa om EX med det samme...). Greie nybegynner-cymbaler det, finnes verre, for å si det sånn... Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Hei, Det følger med Sabian cymbalpakke (verdi 2795,-). Det viktigste er at dette holder prisen nede i og med at jeg nå slipper å kjøpe dette separat. Jeg regner med at disse duger i massevis i denne omgang så får han heller bytte ut disse med tid og stunder dersom interessen holder seg. Det høres i alle fall ut på dere som om jeg har valgt riktige trommer. Selv spilte jeg skarptromme i korpset som liten så jeg har lyst å begynne å hamre litt selv også Jeg er ellers gitarist i et band men trommisen vår der (egentlig gitarist) har dessverre ikke greie på trommer selv om han spiller ganske bra. Det morsomme nå er at guttungen får bedre trommer enn det lånesettet vi har i bandet mvh. muthe Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hadde i utgangspunktet anbefalt å kjøpe brukte trommer. Får veldig mye mer for pengene. Settet er kanskje bare et år gammelt men alikevel har prisen synket med flere tusen. Istedet for ørepropper kan du jo kjope hørselsvern/headset. Da får han dempet støyen fra trommene samtidig som han kan plugge headsettet sitt til mp3-spilleren og spille til sanger han liker. Blir dramatisk mye kulere å øve da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå