Gå til innhold

N70 vs W800i

Leaf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heei! Hvilken mobil burde jeg helst ha? Nokia N70 eller Sony Ericsson W800i ?! JEg har lyst på W800i, for jeg har tenkt å bruke den my som Mp3 spiller.. Men er N70 bra på det? Går det an å bruke minnekort på den?  :tease:

5200660[/snapback]

Ja du kan så klart putte inn minnekort på N70 tlf. Jeg er egentlig litt usikker på hvordan mp3spiller funksjonen er på den. På W800i er det i hvert fall sånn at man kan sortere etter artist og album. Jeg vet ikke om det er mulig på N70.

Disse tlf er litt forskjellig, lagd for forskjellige målgrupper. Men N70 fungerer nok greit som mp3spiller den. Men tror at W800i sin er bedre funksjonalitet som spiller. Pluss at den er litt mindre og man har mulighet for å koble til vanlige hodetelefoner med mini jack tilkobling. Så man må ikke bruke handsfree lagd av produsenten av tlf.

Lenke til kommentar

Dersom man kommer til å bruke mp3 og/eller radio en del, ville jeg gå for W800i.

Den har egne knapper for å styre avspilling og kanalvalg, og volum. Det vil man fort merke er en stor fordel! Dessuten er volumkontrollen i ganske mange trinn, noe som gjør det lettere å finne ønsket volum.

En del av det medfølgende headsettet er en adapter i seg selv, derfor kan man velge blant mange hodetelefoner, i tillegg til de meget gode som medfølger.

W800i har også equalizer for toneinntillinger.

Radioen i W800i er konge.

Nokia leverer adapter til tilkobling av andre hodetelefoner, men den er litt mer klumpete. Lyden av mp3-spilleren i N70 er meget god, men den har ikke equalizer. Den har også radio, men ikke av en slik klasse som W800i.

N70 er mer en businesstelefon, mens W800i er som Walkman-betegnelsen antyder virkelig laget for musikk. Dessuten er den mindre og nettere enn N70, og har bedre batterikapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg skiftet nettopp fra K750i (samme telefon som W800 bortsett fra utseende og medfølgende utstyr) til N70, og hvis bruken din vil være stort sett MP3 og vanlig telefon finnes det ikke tvil. W800i er telefonen for deg. Cellulardude forklarer deg hvorfor i innlegget over.

Hvis du derimot fokuserer på allroundbruk, så er nok N70 noen hakk vassere. Spesielt muligheten til å installere egne applikasjoner og videodelen i N70 er ting jeg setter stor pris på. I tillegg får man jo bonusen 3G med videotelefoni... ;)

-KJ

Lenke til kommentar

Nevner her at N70 har overlegen lyd på mp3 delen. Equalizer kan lett fikses da telefonen er en Symbian telefon. Er bare å lete etter en god mp3 avspiller med innebygd equalizer. Nokia kommer med en musikkheadsett (HS-20)

N70 er ikke oppført under kompatible telefoner, men jeg tør å påstå at det skal funke, da bunnpluggen er det samme?!?

Jeg ville personlig ha gått for N70 hvis jeg var deg :)

Men merk deg at symbian telefoner er ofte trege og batterislukende men dog ingen problem, syns jeg da ;)

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...