Clerion Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Går nå 2. Allmenn og gym er et obligatorisk fag. Ligger nå rundt en 4 i karakter men ei jente i klassa mi er på størelse med en traktor og gjør ikke noen verdens ting. Hvis hu først gjør noe "Skader" hu seg... Har en tendens til å "tråkke" over. Hun ligger også på 4. Jeg mener ikke at jeg skulle hatt bedre karakter en hu, bare at hu skulle hatt lavere. Hvordan kan jeg formulere min klage på dette uten å fornerme noen eller å virke som om jeg vil ha bedre karakter og at hu ikke fortjener det fordi hu er feit? Syns ærligtalt jeg gjør en bedre jobb enn traktorn. Er det ikke slik at man skal vurdere sine elever på lik linje? Isåfall gjelder ikke det på denne skolen. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Nå vet ikke jeg situasjonen din, eller hvordan resten av klassen (spesielt henne du sikter til) gjør det i gymtimene. Men fordi hun ser ut som en traktor vil ikke det si at man automatisk ikke får over 3 i karakter. Hvis du har saklig argumentasjoner, så er det ikke så vanskelig. Men siden du spør her så er kanskje argumentasjonene ikke så sterke? (Virker sånn, min mening) Gymtimene går jo ikke bare ut på resultatene, resultatene teller ikke så mye på karakteren du får. Var iallefall ikke slik da vi hadde gym. Men hvis, som du beskriver, hun ikke gjør en dritt i gymtimene, og bare "chiller'n" igjennom, og får bedre karakter enn deg, som prøver, så er det jo bare å skrive det i en evt. klage. Du kan vel kanskje også prøve å ta opp dette med læreren, hvis du føler at det du selv skriver er korrekt. Du driter deg ikke ut hvis du har korrekt uansett. Dette går ut på 1. termin karakteren? Isåfall så har jeg hørt at 1. termin karakteren ikke teller så mye i den store sammenhengen, 2. termin karakteren teller mest (Oppsummering av begge terminen). Hvis du ved slutten av 2. termin også har dårligere karakter enn noen som ikke orker å gjøre noe i gymtimene, så er det bare til å fyre løs med saklig argumentasjoner til lærer, evt. klagenemda ved skolen. Jeg har selv klaget på gymkarakteren min, og jeg fikk bedre karakter, fordi jeg bl.a kunne gi dokumentasjon på at jeg ikke fortjente en så dårlig karakter. Det er mange forskjellige lærere, med forskjellige meninger og oppfatninger rundt omkring, så det kan vel hende at den læreren du har gir henne en litt bedre karakter fordi hun ser ut som en "traktor". Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jenter og gutter har heller ikke samme vurderingsgrunnlag i gymnastikk, men dette tilfellet virket litt i overkant. Du kan prøve å si at du synes din karakter ikke står i forhold til enkelte andre karakterer. Behøver jo ikke nevne navn. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er det ikke slik at de skal gå på hvor mye forbedring du har fått, vilje og glede til faget du trenger for å ha grunnlag for karrakter? Og ja, burde kanskje postes her? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Det er mange forskjellige lærere, med forskjellige meninger og oppfatninger rundt omkring, så det kan vel hende at den læreren du har gir henne en litt bedre karakter fordi hun ser ut som en "traktor". 5200739[/snapback] Det er isåfall forjævlig. Unnskyld ordbruken. Jeg oppfatter lærern min som rettferdig men ikke akkurat i dette tilfellet. Hun har aldri fullført en hel gymtime tror jeg. Skylder på astma men det kan hun umulig ha siden hun ikke får medisiner mot det..... Blir frustrert over å se at jeg ligger på samme nivå som henne. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Er det ikke slik at de skal gå på hvor mye forbedring du har fått, vilje og glede til faget du trenger for å ha grunnlag for karrakter? Og ja, burde kanskje postes her? 5200773[/snapback] Hadde elevsamtaler her nå og da sa han at det eneste jeg manglet var egenferdigheter. Traktorn har aldri gjort noe som kan kalles idrett... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Drit i hva andre får. Tenk på deg selv... Traktor'n har sikkert nok å slite meg allikevel. Unn henne den stakars fir'ern. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hos oss gikk mesteparten av karakteren ut på hvor bra du gjorde det på skriftelig prøve.. Latterlig men sant... Tror det var 60% skriftelig og 40% fysisk eller no i den duren.. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Skriftlig prøve i gym?? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Skriftlig prøve i gym?? 5201204[/snapback] på vgs er gymfaget også skriftelig ja. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Feilpostet, flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg kjenner meg 100% igjen. Får en kar 6 på teorien får man 5 uansett hvordan man gjør det i timene ellers. Og jeg føler selv at ferdighetsnivået er adskillig høyere enn på andre i klassen som får lik eller bedre karakter enn meg. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Kan for ordens skyld si at vi hadde noe sånt som 50% innsats, 30% ferdigheter og 20% teori. Det som virkelig kunne trekke opp karakteren var fremgang, da dette går både på innsats og ferdigheter. Hadde en i klassen som var litt stor og ikke fullførte cooper-testen i 1. klasse. Han begynte å trene relativt mye, og hadde høyere og høyere innsats i timene. Han fikk en femmer, noe jeg synes var vel fortjent. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Hos oss gikk mesteparten av karakteren ut på hvor bra du gjorde det på skriftelig prøve..Latterlig men sant... Tror det var 60% skriftelig og 40% fysisk eller no i den duren.. 5201051[/snapback] Har ikke hatt noen skriftlig prøve enda. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Er ikke det at heg ikke unner traktorn en firer men føler at det er en viss forskjellsbehandligng. Og slik skal det ikke være. Endret 25. november 2005 av johanol Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Vel, hvis du vil ha høyere karakter i gym så er det vel igrunn bare å stå på mye mer og vise at du vil gjøre en innstats. Det å klage på andre samt offentlig uthenging\ mobbing på offentlig fora er ikke en måte å få bedre gymkarakter på. Å ja, det å kalle en person som er litt stor for traktor er mobbing\ uthenging. Edit: Dessuten har vel en gymkarakter fint lite å gjøre med personens fasong, alle er forskjellige og det må du respektere. Endret 25. november 2005 av KVTL Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Vel, hvis du vil ha høyere karakter i gym så er det vel igrunn bare å stå på mye mer og vise at du vil gjøre en innstats. Det å klage på andre samt offentlig uthenging\ mobbing på offentlig fora er ikke en måte å få bedre gymkarakter på. Å ja, det å kalle en person som er litt stor for traktor er mobbing\ uthenging. Edit: Dessuten har vel en gymkarakter fint lite å gjøre med personens fasong, alle er forskjellige og det må du respektere. 5205020[/snapback] Herre.... Har tidligere sagt at jeg ikke ønsker en høyere karakter... Desuten er det jo ikke mobbing å omtale en person som traktror mobbing.. Uthenging kan det heller ikke være for ingen her vet hvem jeg jeg snakker om. Og til slutt, har ikke sagt at jeg har noen problemer med at ikke alle er like. Har ikke sagt folk ikke skal ha forskjellig fasong. Les tidligere innlegg før du poster! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 1. Det å kalle noen for traktoren ER mobbing. 2. Hvis du var fornøyd med din karakter så var vel strengt denne posten overflødig. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 1. Det å kalle noen for traktoren ER mobbing. 2. Hvis du var fornøyd med din karakter så var vel strengt denne posten overflødig. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Slik det er på vår skole (Bergen Handelsgymnasium en videregående skole) så settes gymkarakteren basert på tre ting: Ferdigheter Teori Holdninger Alle disse tre punktene teller like mye. Det betyr altså at alle skal ha sjangesen til å få en god karakter dersom dem gjør det veldig bra på teorien, er super positiv og kanskje ikke så flink i ferdigheter. Nå vet jeg ikke hvordan din situasjon er. Men hvis du ikke er positiv nok og flink nok med skriftlig teori er jo kansje det grunnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå