Txihelge Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Er det et en sw som kan endre filene fra wma format til winamp? MVH Txihelge Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Har Winamp sitt eget filformat??? Det er jo en mp3/media spiller! Hvis du skal spille wma så går det sikkert greit å åpne de i winamp (bruker ikke selv winamp). Skjønner ikke helt problemet ditt!!! Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 "mp3" er et filformat, "wma" er et annet. "Winamp" er et program som kan spille av begge disse, og mange andre. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Virker ikke som han helt har skjønt d han heller nei. wma er et filformat, winamp er et program. Han tenker kanskje på mp3? Det finnes programmer som kan gjøre wma om til mp3, men jeg har enda ikke funnet noen som er raske nok eller gir god nok kvalitet til at jeg har vært fornøyd. Men hvis du ikke r kresen så finnes d et program som heter unfuck som gjør dette. Lykke til! Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 .wma filer skal kunne spilles av siste versjon av MS mediaplayer. Det burde også finnes en codec for den der ute et sted. Det er vel bare å skrive "wma codec" i søkefeltet i opera browseren din det. Lord Thaniel ------------------------- Ordet faller aldri langt fra boken. -Norsk bibliotek-ord Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 wmp har jo alltid kunnet spille av wma, det er jo de samme folka som har lagd begge deler. Men d kommer jo som sagt veldig dårlig fram av spørsmålet hans hva han egentlig er ute etter... Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: Txihelge skrev:Er det et en sw som kan endre filene fra wma format til winamp? Oversettelse: "sw", ofte forkortelse for "software", altså programvare for de unividde. "kan endre filene", konvertere for de mer forkortelsesfrika personene. "fra wma format til winamp". Her forventes det at leseren vet hva winamp er. Av navnets lengde kommer det tydelig fram at det ikke dreier seg om en annen standard, da denne hadde vært en tre bokstavs forkortelse. Her er det forholdsvis tydelig at winamp er et program (sw) som burde kunne nyttiggjøre seg "wma" filene, eller deres konverterte motstykker. (I dette tilfelle, typisk mp3). Forøvrig tok det meg ca 5 sekunder å finne fram til denne adressen: "168.144.84.23/illustrate/dBpowerAMP-codec-wmav8.exe" Den er til en offisiell codec for wma. Og burde løse problemet for de fleste programmene. Lord Thaniel ----------------------- "In the woods, a trail led off to a hill. The hill had no tree's, so it was a mountain, and then there where no more trail to be led by." - Lost paragraph from the lost book. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det er ikke nødvendig å gjøre seg så vanskelig...Det er ikke nødvendig at så mange flere enn den første kritiserer for uklaret i spørsmålet. Og det er vel ikke så altfor vanskelig å gjøre en rimelig kvalifisert gjetning på hva det er han mener? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Quote: NuB skrev (2002-08-30 20:44):Det er ikke nødvendig å gjøre seg så vanskelig...Det er ikke nødvendig at så mange flere enn den første kritiserer for uklaret i spørsmålet. Og det er vel ikke så altfor vanskelig å gjøre en rimelig kvalifisert gjetning på hva det er han mener? Han har sikker skjønt det nå, Så er helt enig med deg at det ikke er nødvendig å kritisere han lenger. En ting eg lurer på er at om vi/dere gjør sånt i alle poster som ikke er helt korrekte, Vil ingen poste noe nytt som vi/dere kan svare på. (Bare en tanke eg har) Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Yo Txihelge! Hvis du vil at wma filene spilles automatisk av i Winamp når du fx dobbelklikker de i WinUtforsker, kan du høyreklikke på en fil som har wma formatet og velg "Open with" deretter Chose program. Så finner du Winamp i en liste og velger(haker av) at Windows alltid skal bruke dette programmet til disse filene! Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Avklaringen var av hensyn til alle de som ikke forsto hva han mente. Jeg syntes det var en helt klar og grei forespørsel jeg. Har selv hatt kluss med wma filer. Problemet er at de brukes for å kunne selge musikk over nettet. Og da er filene "beskyttet". Har klart å spille "wma" filer med winamp, sålenge de ikke er "beskyttet". Jeg kjøpte faktisk den siste skiva til Nightwish, special edition. Og fant ut at det nesten ikke gikk ann å få spillt innholdet. Etter mye rot ot kluss, henta jeg filene i WMA format over nettet, (offisiell kopi på nettet med medfølgende kode). Og enda klarer ikke winamp å spille dem. Får bare spillt filene i MS mediaplayer. Kjedelig, men slik er det her. Den codec'n jeg refererte til isted er for å konverte filene til mp3. Men filer som er "beskyttet" kan visst bare spilles av. Om man ikke graver fram et program som knekker beskyttelsen også. Lord Thaniel Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hvis du skal endre noe, spør du selvfølgelig Endre :smile: Hvis du mente et program som kan konvertere .vma filer til .mp3, fins det mange programmer du kan bruke. Jeg tok et søk på 'audio converter' på Download.com. her er resultatet. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 "mp3" er et filformat, "wma" er et annet. "Winamp" er et program som kan spille av begge disse, og mange andre. _________________________________________________ Gulfisk har RETT!!! Lenke til kommentar
Txihelge Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Det var da mye mobb å få her fra en amatør... Det er lett å glemme at en har vært kalv osv... Takk til de som ga konstruktive svar. Det var selfølgelig en konverter jeg trengte for å gjøre om wma filer til mp3. MVH Txihelge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå