Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Burde jeg bestille ADSL fra NGT?

Anbefalte innlegg

Har 3260 meter og "0,6 eller høyere",

har testet 8000/800, og får ikke mer enn 5000 ned.

Litt ustabilt over 3000/512, har nå 4320/768 brutto og er happy.

Men du kan jo være heldigere enn meg.

Testen sier at den er 0.6 eller høyere,inntak på hus 30 m. :D

Mulig produktklasse er 4800\512 med kapaks,men kapaks er jo ikke NGT sin test så da trenger jeg kanskje ikke gå helt ut i fra den testen?

Håper at NGT kan gi meg 750 opp i stedet for 512.

Selv er min router konfigurert for 6500kbit for øyeblikket, og jeg regner med at det er en grunn til det

Er det modem i routeren da?

Får sannsyneligvis snart denne snart,NGT sender vel meg et modem med innebygd router selv om jeg ikk trenger router fra dem?

Går ADSL2 på de gamle kobberlinjene?

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for Telenor.

Det er bedre å betale noen kroner mer, og vite at du får det du skal få + bra kundeservice!

Leste vilkårene til NGT,der står det at hvis ikke bestilt hastighet kan oppnåes regnes bestillingen som kansellert og man får muligheten til å finne ut hvilken hastighet som passer.

Fortsatt ingen som har erfaring med IP telefon fra NGT her?

Bestiller Nextphone ellers må jeg leie linje av Telenor til 60 kr mnd.?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nextphone funker sikkert som det skal, har ikke lest om noe problemer med det, det eneste minuset jeg ser er at prisene er ganske drøye til å være ip-telefonpriser.

Ja men hvis jeg sier opp Telenor ADSL og fastelefoni så skal de ha 60 kr i mnd for leie av linje som de også leier ut til andre IP telefonlevrandører.

Slipper disse 60 kr av NGT så da bli sikkert prisen ganske lik.

Nextphone funker sikkert som det skal, har ikke lest om noe problemer med det, det eneste minuset jeg ser er at prisene er ganske drøye til å være ip-telefonpriser.

Det er en risk man får velge å ta for større hastighet,siden de har fått så mange klager til forbrukerrådet så er det bare å håpe at de gjør noe med det.

Håper jeg slipper å bli sur :D

Lenke til kommentar
Testen sier at den er 0.6 eller høyere,inntak på hus 30 m. :D

Mulig produktklasse er 4800\512 med kapaks,men kapaks er jo ikke NGT sin test så da trenger jeg kanskje ikke gå helt ut i fra den testen?

Håper at NGT kan gi meg 750 opp i stedet for 512.

5208380[/snapback]

Linjelengden da? inntaket er jo bare mellom huset og stolpe/skap.

ADSL2 bruker samme kablene og du får ett router/modem fra NGT.

Lenke til kommentar
Ringte inn til kundeservice og ventet nesten ikke,fikk svar på diverse spørsmål og beskjed om at linjen min tålte 5000 inn og at boksen lå ca 3000 meter unna.

5200492[/snapback]

Responstiden på kundeservicen til NGT har en tendens til å bli periodisk bedre rett etter diverse negative oppslag i media :) Ikke forvent at dette er noe som varer. I tillegg kan du f.eks. godt ha kort ventetid til 1. linje support, men har du f.eks. et mer teknisk innviklet problem eller må ordne med faktura blir du plutselig satt over til en ny kø og må da fort vente 1 time på telefonen. Ellers er kundeservicen ganske bra med stort sett oppegående folk.

Hvis du er klar til å lese en manual eller noen guider og relativt god på å løse problemer alene er definitivt NGT tingen. Oppkoblingen pleier å være veldig stabil hvis du har grei linje til sentralen. Jeg har f.eks. nå lavere hastighet enn mitt abonnement tilsier fordi linja ikke klarer mer. Slik har det dessverre blitt etter diverse hastighetsoppgraderinger :) Skal vente litt og gå ned én hastighetsklasse etter neste oppgradering.

Lenke til kommentar
Linjelengden da? inntaket er jo bare mellom huset og stolpe/skap.

ADSL2 bruker samme kablene og du får ett router/modem fra NGT.

3300 Meter.

ADSL 2 er bekreftet ikke mulig,men de skal vist settee opp en boks snart ca 200-300 meter fra huset vårt,eller så er den der allerede sier ryktene,men det er vist Telenor som skulle ordne det.Vet ikke om NGT skal ha noe med den å gjøre.

Responstiden på kundeservicen til NGT har en tendens til å bli periodisk bedre rett etter diverse negative oppslag i media  Ikke forvent at dette er noe som varer. I tillegg kan du f.eks. godt ha kort ventetid til 1. linje support, men har du f.eks. et mer teknisk innviklet problem eller må ordne med faktura blir du plutselig satt over til en ny kø og må da fort vente 1 time på telefonen. Ellers er kundeservicen ganske bra med stort sett oppegående folk.

Hvis du er klar til å lese en manual eller noen guider og relativt god på å løse problemer alene er definitivt NGT tingen. Oppkoblingen pleier å være veldig stabil hvis du har grei linje til sentralen. Jeg har f.eks. nå lavere hastighet enn mitt abonnement tilsier fordi linja ikke klarer mer. Slik har det dessverre blitt etter diverse hastighetsoppgraderinger  Skal vente litt og gå ned én hastighetsklasse etter neste oppgradering.

Skal nok klare mye av det tekniske selv,har venner som kan mye om nettverk så teknisk support klarer jeg meg uten så lenge NGT har gjort det de skal. :D

Anbefaler deg å sjekke ut telepriser.no, sette opp bruken din, og så se om det er verdt å spare 60,- i mnd på NGTs NextPhone. De "reelle" prisene dine på NF blir da 39,- / 68,- / 138,- i mnd.

Hm joda sikkert lurt,har ikke sjekket det så nøye ut :)

Syntes det er greit å få faktura osv fra samme sted,men hvis det er veldig betydelige summer er det jo grunn til å sjekke det.

Koster det ikke en del god del i etablering og utstyr av andre IP tlf levrandører?Betaler jo ikke noe for det hos NGT så da blir det fort spart noen hundrelapper på det.

Club tilbudet til NP har jo heller ikke tellerskriff på fasttelefon selv om andre levrandørere ikke tar mer en ca 14 øre minuttet.Rundt 90% av telefonene våres er til fasttelefoner,det blir bare 58 øre pr samtale med fasttelefon.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørmål jeg ikke få ut av hodet :wallbash:

En kamerat av meg meg som bor ca 1 km fra meg som er tilkoblet samme boks som meg får ikke ADSL fra NGT, på nummersjekk.

Kapakstesten til Telenor viser at vi er tilkoblet nøyaktig samme modersentral,hans avstamd er 4500 m!

Hvorfor får ikke han NGT,er ikke Surf abonnementet NGT tilbyr på linjer som er leid av Telenor og kun kan gi Telenors hastigheter?Fint om dette kan bekreftes en gang til.

NGT har bekrefeftet at jeg kan få ADSL på både på mail og telefon,når jeg tar nummersjekk hos NGT så får jeg tilbud om ADSL men ikke surf.

Så hva kan da være grunnen til at han ikke får NGT på nummersjekk men jeg?

Får ta en telefon til NGT å grave litt dypere. :confused:

Har funnet ut at han har tilgang på surf alikevel.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Så hva kan da være grunnen til at han ikke får NGT på nummersjekk men jeg?

Får ta en telefon til NGT å grave litt dypere. :confused:

5214991[/snapback]

Dårligere kabel, tverrkabel og mye annet som kan forhindre leveranse, hva sier kapaks om hans linje da? NGT sin nummersjekker er ikke alltid til og stole på.

Lenke til kommentar
Dårligere kabel, tverrkabel og mye annet som kan forhindre leveranse, hva sier kapaks om hans linje da? NGT sin nummersjekker er ikke alltid til og stole på.

Den sier 3616\448 mens min er 4864\512.Og hans inntak på hus er 46 mens mitt er 30.

Hans totale linjelengde er 4184 meter mens min er 3395 meter.

Det viser at hastigheten har sunket 1248 ned og 64 opp på en avstand på 789 meter.

Men her jo ikke kobberkvalitet og annet tatt i betraktning.

Han har 1 antall ledige trådpar i nettet mens jeg har 4 hvis det har betydning

Skrev tidligere at han ikke fikk Surf av NGT men det får han visst alikevel.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Jeg har NGT selv, har og hørt om litt dårlig service fra deres side men personlig er jeg storfornøyd! 

vil absolutt anbefale NGT! 

Mvh kandalf

Tviler ikke på at de som får god hastighet er fornøyd,problemet mitt er at jeg ikke vet hvor stor hastighet jeg kan få. :)

Lenke til kommentar
Jeg har NGT selv, har og hørt om litt dårlig service fra deres side men personlig er jeg storfornøyd! 

vil absolutt anbefale NGT! 

Mvh kandalf

Tviler ikke på at de som får god hastighet er fornøyd,problemet mitt er at jeg ikke vet hvor stor hastighet jeg kan få. :)

5216489[/snapback]

Eneste måten å få vite det på er som sagt å ringe!

Lenke til kommentar
Eneste måten å få vite det på er som sagt å ringe!

Jeg fikk beskjed av en på service 5000 ned,glemte å spørre om opp.

Nå er det noen som sier at det ikke nytter å si en hastighet men at det må utprøves så det tenker jeg å gjøre.

Men hvis jeg kun får 512 opp som er det samme som Telenor kan gi så tyder mye på at de bruker Telenor sin linje men de sa at de har egne linjer i telefonen.

Jeg vil nemmelig ha 750 opp som ikke Telenor kan tilby og helst minst 6000 ned.

Kommer til å ringe Telenor og NGT.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Har nå bestilt,fikk beskjed om at Nexthome 6500\750 ikke skulle være noe problem.

I kundeservice gikk de da ut i fra linjeavstand og erfaring fra dette området.

Så gjenstår det vente til begynnelsen av februar for å se hva som skjer. :thumbup:

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...