Masus Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei Jeg ønsker og kjøre mailen min på mitt domene hjemme på exchange. Jeg har i dag domene fra domeneshop og fast ip fra bluecom. Hvem setter opp mx record? Er det bluecom eller domeneshop? Blir det slik: mail.mittdomene.no --> minWANIPadresse ?? Er ikke helt inne på forskjellen på A records og MX records. Jeg kjører i dag www.mittdomene.no hjemme. Det kunne jeg enkelt sett opp hos domeneshop. Mvh Svenn Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei Jeg ønsker og kjøre mailen min på mitt domene hjemme på exchange. Jeg har i dag domene fra domeneshop og fast ip fra bluecom. Hvem setter opp mx record? Er det bluecom eller domeneshop? Blir det slik: mail.mittdomene.no --> minWANIPadresse ?? Er ikke helt inne på forskjellen på A records og MX records. Jeg kjører i dag www.mittdomene.no hjemme. Det kunne jeg enkelt sett opp hos domeneshop. Mvh Svenn 5200353[/snapback] Du setter opp dette selv i domeneshop sitt kontroll panel. Slik har jeg gjort det: lekerommet.net peker til min faste IP. Lenke til kommentar
Masus Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 ok. Høres alt for enkelt ut. Men skal prøve det Takk! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) MX er e-post (Mail eXchange). Det må likevel eksistere en A-record for dem du legger til som MX. A er alle de andre du bruker til vanlig. Endret 24. november 2005 av buskmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå