meankanin Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg tenkte å kjøpe meg en ny stasjonær maskin når desemberlønningen kommer, men begynte å pønske litt: Er dette en god tid å kjøpe pc på? Er prisene høyere nå enn i januar, slik de er for de fleste andre varer? Er det noe banebrytende ny teknologi på vei inn, som er her om en mnd eller to? Noe annet jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Dette er et veldig lurt tidspunkt å kjøpe pc på. Prisdumpingen begynner i august og fortsetter ut til oktober/november. Resten av året ligger prisene ganske i ro (bortsett fra gode tilbud). Både AMD og Intel har noe nytt som kommer rundt midten av neste år. Men reell tilgjengelighet blir vel ikke før på høsten. Og prisene er svært høye i begynnelsen. Og dessuten så må du vente lenge hvis du hele tiden skal vente til noe nytt som kommer på markedet. Det nye fra AMD og Intel er heller ikke noe banebrytende, og mange har gitt uttrykk for at det vil bli et "kjedelig" år (om du forstår). Så du kan velge om å kjøpe nå, eller vente til august neste år. Å kjøpe i sommerferien er ikke lurt, for da er det like før en prisdump. Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) ok, takk, det var det svaret jeg håpet på. da blir det ny pc på meg! Endret 25. november 2005 av meankanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå