Gå til innhold

Ny RAM-brikke eller oppgraderingskit?

Anbefalte innlegg

Først av alt: Hei!

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Har nettopp fått inn to månedslønninger på konto, og det frister litt å kjøpe litt mer datadeler. Nå er det jo en stund siden jeg har oppgradert hardware (med unntak av Samsung 19" LCD Syncmaster 913V og XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3). Skjermkortet og skjermen er altså nogenlunde up to date, så det ønsker jeg ikke å oppgradere. Som dere også ser ut i fra skjermkortet, er det et AGP-kort.

Andre komponenter i maskinen er et MSI 645PE MAX2-FIR kort, Asus CD-brenner IDE 40x/12x/48x, 1 x 60GB Maxtor harddisk, samt en 200GB Maxtor harddisk. Har også SB Audigy(1)-kort, og det er jeg også fornøyd med egentlig. Det er også 1 x 256MB PC2700-brikke, og 1 x 512MB PC2700-brikker. Prosessoren er en Intel P4 2,4GHz - socket 478 hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg tror ikke jeg har glemt noen komponenter nå. Saken er vel egentlig at jeg ønsker å kjøpe meg en litt kjappere prosessor (AMD 64 3200+ eller noe lignende), minimum 1536MB ram (har jo halvparten fra før av, så en 1024MB-brikke bør holde hvis jeg kun skal oppgradere RAM'en). En DVD-brenner hadde også vært kjekt å ha, samt et nytt hovedkort (som da selvsagt skal henge med prosessoren).

Jeg beklager hvis det jeg skriver er vanskelig å forstå, men dere får bare spørre hvis dere lurer på noe. Maskinen brukes forresten hovedsaklig til World of Warcraft, MSN, Football Manager 2006 (krever mye RAM) og surfing.

Hvor mye bedre ytelse vil jeg få hvis jeg bytter hovedkort/CPU?

Complexion

edit: Jeg har et pristak på rundt 3000-4000 kroner. Ønsker vel i utgangspunktet at det skal ligge på 3000 kroner. Komplett har jo denne inne - er det noe å satse på, hvis jeg legger til en 1024MB-ram brikke? Vil jeg eventuelt få mye dårligere ytelse hvis jeg putter inn de to gamle brikkene?

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...