mortenpe Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei, Har et Hauppauge PVR500 tv kort, og ASUS EAX800 gfx kort - når jeg tar opp eller ser på et program i MCE ligger jeg på 18-20% CPU (AMD 64 x2 3800+). Er dette normalt, eller burde jeg prøve en reinstall av drivere? (så forøvrig tråden om X600 AIW her på forumet, og tenkte jeg skulle teste smørbrødlisten i kveld) For gfx kortet har jeg vaklet litt mellom ASUS sine drivere og ATI catalyst (5.11), men har nå endt opp på ATI. Kjører ellers nVidia mpeg2 decoder, men tenkte jeg skulle teste ATI sin her også. Noen synspunkter? Trodde at PVR500 skulle dra lite CPU for tv opptak, jeg legger også merke til at den drar like mye CPU hvis jeg stopper MCE og kun kjører et opptak i bakgrunnen.. Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har et Hauppauge PVR500 tv kort, og ASUS EAX800 gfx kort - når jeg tar opp eller ser på et program i MCE ligger jeg på 18-20% CPU (AMD 64 x2 3800+).Er dette normalt, eller burde jeg prøve en reinstall av drivere? Prosessorforbruket er normalt. Se også denne testen av TV-kort med dobbel TV-tuner: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=59 så forøvrig tråden om X600 AIW her på forumet, og tenkte jeg skulle teste smørbrødlisten i kveld Om vi tenker på det samme, så var dette for å få TV-tuneren i All-in-wonder kortet til å fungere sammen med MCE. Ditt TV-kort er et helt annet, og bruker helt andre drivere. For gfx kortet har jeg vaklet litt mellom ASUS sine drivere og ATI catalyst (5.11), men har nå endt opp på ATI. Anbefaler deg her å bruke ATI sine drivere for Windows XP Media Center Edition. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå