veggiss Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Savner tester av Compaq EVO maskiner her...spesielt EVO N800 som jeg akkurat har kjøpt selv. Hadde vært fint å hørt noen andres mening om den, selv om jeg hvertfall er strålende fornøyd med maskinen. Lenke til kommentar
bendikwhist Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Si mer, si mer! Hvilken EVO har du kjøpt, hvilke spesifikasjoner? Jeg har sett på en EVO n800v - men er litt usikker på om Acer har bedre tilbud på sin 630-serie. Er det noe negativt å melde om Compaq sin EVO-serie? :smile: -Benito Lenke til kommentar
roy.gunnarsen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg har hatt en n800v en stund nå, og er kjempefornøyd. Kanonmaskin som duger til det meste. Kjørte 3DMark 2001 SE i dag, og fikk 5277 3dmarks... Har også spilt SOF2 online, og det fungerer helt utmerket. Vil anbefale å kjøpe utvidet garanti sammmen med maskinen. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Har akkurat kjøpt en EVO N800C selv (ca. samme com V-versjonen, men med 3 års internasjonal hente og bringe service). Kjapp vurdering av maskinen: Vifta går ofte pga. høy prosessorhastighet, men den er nesten ikke merkbar - svært stillegående sammenlignet med alt annet jeg har hørt i dette ytelsesområdet. Bruker maskinen på lesesal, og har tidligere hatt en helt lydløs Toshiba, så lydnivå var viktig for meg. Må si at denne absolutt infrir - selv med rå ytelse. Meget god skjerm, 15.1" SXGA+ - perfekt for meg hvertfall. touchpad og pointstick - greit å kunne velge, er selv mest vant til det siste. Tastaturet er meget godt - litt hardt trykk, men venner seg til det også. Ikke noe slark noe steder, fast og fint. Grafikkkortet er i en egen klasse - Mobility Radeon 7500 64 MB - utrolig godt bilde, i DVD, Spill, Video osv. Ser at dette stadig slår Geforce 4 go i tester ( hvertfall 420 versjonen, og i mange tilfeller også 440. ) Harddisken lager litt små lyder innimellom, ikke plagsomt, men sikkert for å justere seg litt. Er en toshiba 5400 rpm disk m/ 16 mb cache. Meget kjapp og fin. DVD/CDRW fungerer som forventet - buffer underrun er kjekt å ha ( - men sikkert ikke veldig nødvendig med så bra ytelse). Av tilkobling finnes det 2 usb 2.0 som er rimelig greit. Skulle nok gjerne sett litt flere usb-plasser, men en hub er jo greit nok når maskinen står stille et sted - er jo ikke akkurat vanlig å ha med seg tastatur, mus, printer, ratt og pedaler osv når man er på farta :smile: Teknisk kvalitet og design er i toppklasse - spesielt liker jeg maskinen nå den er åpnet, synes fargen på toppen av lokket er litt kjipt (sort-metallic-finish). Uansett er designet langt bedre enn noe Dell eller Zepto maskin jeg har sett. Maskinen er jo relatvivt stor - noe den naturlig nok blir med 15.1" skjerm. Men den er tynn, og kunne vel egentlig ikke vært noe mindre - skjermen fyller hvertfall helt ut. Oppsettet er glimrende - var med Compaq restore cd - ved første gangs oppstart valgte jeg om jeg ville ha norsk eller engelsk winxp - kjempegreit og enkelt. Satt opp med alle drivere osv. Ytelsen er på topp - har ikke kjørt mange benchmarks osv, men følelsen av at det går unna er der absolutt.. For ytelsestester har jo PC world blant annet testet 800c i forrige nummer. HVa jeg så på som alternativer: Compaq EVO n610 c - for dyr for meg. Zepto 2002 - litt dårligere teknisk design, bare 14.1 skjerm, støynivå, ikke 5400 disk, svakere grafikk-kort. Dyrere for meg. (fikk godt tilbud på evo 800c). Dell 4150 - kun 1 usb 1.1 - ikke firewire. Dell kvalitet (mye feil) - kun 1 års garanti, dyrere). IBM T30 - for dårlig skjerm (ville ha min. 1400x1050 skjerm). Konklusjon: Jeg tror jeg har funnet en meget god maskin jeg kommer til å bli fornøyd med - vil anbefale denne til alle andre! Lenke til kommentar
Svein F Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Har også en Compaq Evo 800v og er strålende fornøyd. Dette er virkelig en bra maskin. Sammenlignet både med Dell, Toshiba, Fujitsu Siemens og Acer før jeg valgte, og det har sålangt innfridd. Test finnes her, om enn ikke på barbara.no ennå: http://www.zdnet.com/supercenter/stories/o...,561242,00.html Har 512 MB Ram og det går så det suser. Lenke til kommentar
sivni Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg kjøpte en EVO 600c rett før jul på jobben. P3-m, 1.2Mhz, 256Mb, Dvd. Aldeles glimrende maskin. Jeg ble rett og slett glad i den. Det oste kvalitet og gjennomført arbeid. Ingen slingrete knapper, ingen slarkete cd-rom skuff og et skjermkort (ATI Radeon 32Mb, M6P) som dugde til 3d spill og DVD også. Skikkelig bra supportside med oppdaterte drivere. Verdt gull! Bakdeler: Litt lyssvak skjerm, en smule treig disk. Kan tro jeg ble lei meg da vi gikk konkurs og skjønte at maskina måtte ofres. S. [ Denne Melding var redigert av: sivni på 2002-09-15 22:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå