Howard Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 For å bedre møte konkurransen fra GeForce 7800 GTX 512 MB planlegger ATI å lansere Radeon X1800 XT PE. Les mer Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Synes uansett hva ATI gjør har de tapt denne kampen. Men kanskje neste kan de vinne. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ganske sterkt jobba hvis de ikke snart får noe av papiret og inn i butikkene... Papirlanseringer er bare teit. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 om ikke kortet er klart i butikken så er det nokk ett nederlag fra Ati.. blir trøtt av all denne papirlanseringen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Når det kommer nye "lanseringer" fra Ati på hw.no må jeg nesten le! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Kanskje kortet blir tilgjengelig til påske? Nei, jeg er lei av dette jeg også. Jeg håper for ATIs og konkurransens del at ATI får korta på markedet snarest mulig. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Kan de ikke bare konsentrere seg om å faktisk få ut ET kort . Uansett hva de tar bilder av og skriver om tjener de jo nada penger uansett så nå må de få ut fingern. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Yes, nok et kort som blir lansert og sluppet om x antall månder. Hadde jeg vært ati så hadde jeg vel heller prøvd å konstentrere meg om å få kortene ut på markede istedenfor å all denne papir lanseringene... Edit: litt mange ord Endret 24. november 2005 av Manx Lenke til kommentar
whalebiter Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 700 MHz blir for lite. nVidia økte med 28% og så skal ATI øke med usle 12%? Minne med enda uslere 6.7% mot nVidias imponerende 42%! Legg så til at nVidia 256 MB er mer eller mindre on par med ATIs 512MB. Nei nei Orton, dette er to little too late. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg lanserer mitt eget kort. 1 GB GDDR4 minne, 64 pipes. 35k i 3dMark05. Det skal hete Sylvarius 1. Kortet blir lansert idag. Du ser det kanskje i butikken om ett par årtier. ATi gjør jo nesten det samme. //Sylvarius Endret 24. november 2005 av Sylvarius Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 HOWARD: Er du grei å gjøre oss en liten tjeneste? Ikke skriv om ATI-kort som lanseres før de i det minste finnes i prisguiden. Vi blir bare gale og fortvila alle sammen. ATI's planer, tanker og ideer til nye teknologier og GPU'er må gjerne omtales. Mer moro med nyheter om produkter som finnes.. Lenke til kommentar
Maztermin Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 selv om ati gjerne tar litt mer tid enn nvidia, er det i det minste verd å vente på.. har omtrent bare brukt ati siden 1995. har hatt ett nvidia kort, har aldri hvert mer misfornøyd med et skjermkort. aldri mer nvidia. satser heller på kvalitet foran kvantitet. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Nå er ikke dette en lansering, men et rykte. Når det gjelder X1800XL og XT så er disse ute på markedet nå, men sistnenvte er sant nok og dessverre ikke å oppdrive her til lands. Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Maztermin, hva var galt da? Om det er feil på kortet så er det noe som skjer, og er heller vanligvis et problem med kortprodusent framfor NVidia. Slik du ordlegger deg virker du mer som en snurt ATI fanboy enn noen med en reell grudge mot NVidia. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 selv om ati gjerne tar litt mer tid enn nvidia, er det i det minste verd å vente på..har omtrent bare brukt ati siden 1995. har hatt ett nvidia kort, har aldri hvert mer misfornøyd med et skjermkort. aldri mer nvidia. satser heller på kvalitet foran kvantitet. 5199854[/snapback] det blir det samme som å si, aldri mere mercedes for at A klassen tippet under elgtesten.. bah spar oss for fanboy pratet. Jeg syns det er synd at ATi ikke har klart å fådd ut kortene, men det er også litt greitt med ett troneskifte på toppen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Muligheten for at du opplever det motsattei disse tider er ganske stor Mazstermin, 9700 - 9800 var , men når jeg kjøpte 800pro standard ble jeg skuffet, så det lønner seg å høre på anbefalinger du får feks på forum som dette i steden for å henge seg opp i noe du opplevdet en gang feks med fx serien Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Tidligere erfaringer med et merke er verdt null og nada da det ikke er noen sammenheng mellom hvordan gamle kort har vært og hvordan nye kort er. Å være fan av Nvidia eller ATI er heller ikke verdt en dritt, da du bare demonstrerer at du ikke lar spesifikasjoner og fakta avgjøre. Subjektive oppfatninger om hvordan et merke er viser kun at du er hjernevasket av markedsføring. Håper imidlertid ingen tar dette personlig, det er ikke rettet mot noen spesielle her. ATI har nok tapt denne runden i high-end markedet, men det er likevel relevant å lansere konkurrerende kort for forsøke å hente inn forspranget til Nvidia. Endret 24. november 2005 av cybirg Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg håper virkelig at ati får ut kortene denne gangen. Er så lei av venting. Ifølge artikkelen så blir x1800xt pe priset litt lavere enn flaggskipet til nvidia. Hvis prisen blir rundt 5000 kr, så kan det være et godt valg. Så lenge kortene kommer på lager rundt omkring, så er jeg iallfall grisefornøyd. Litt konkurranse bør Ati gi Nvidia nå. Prisene på 7800gtx 512 mb er altfor høye... Endret 24. november 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Personlig har jeg hatt kort fra både ATI og Nvidia, og har vært storfornøyd med kortene fra begge parter. Denne gangen velger jeg Nvidia fordi det ser ut til å være det beste valget for min del (vil ha rå ytelse når jeg først kjøper noe, så jeg går for 7800GTX 512). Hadde sikkert blitt fornøyd med ATIs toppkort også, men jeg gidder ikke vente i all evighet. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det ser mer ut som dette blir "golden sample" utgaver fra noen produsenter enn et nytt SKU. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2619 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå