Gå til innhold

Windows starter ikke opp

Anbefalte innlegg

jeg har fått ett problem, windows vill ikke starte opp. når jeg slår på maskinen kommer bare den menyen hvor du kan velge om du vill starte i sikkerhets modus, med nett, fra forrgje tidspunkt pc'en virka som den skulle eller vanelig XP. men når jeg tar en av dem kommer bare den XP lodinga så starter hele greia på nytt. Jeg lurer på hva dette kan være og hvordan jeg får det bort. har noen hatt samme problem før? og hvordan fikk du fiksa det?

Pleas hjelp meg med denne? ekke min pc engang :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja kune prøvd det men jeg låner den av elkjøp. det kommer et blått vindu opp som det står registrerings feil og at den sletter fysisk minne og at sletting av fysisk minne er fullført. det står ett navn på en fil tror jeg under det med registrering men viduet går bort så fort at jeg har begynt på nytt flere ganger. men da pc'en virka kom det sånn registrering av XP men jeg har bare utsatt det fordi det er elkjøp sin pc. men den siste tiden var det også noe rart med tastaturet hvis jeg trykket ned en tast på tastaturet låste både tastaturet og musa seg. etter det prøvde jeg systemgjennopretning og da beynte det sånn. har heller ikke fått noe xp cd av elkjøp heller. men er dette min skyld? vill helst slippe å erstatte pc'en :cry:

Endret av vinduspusser
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg fikk dette problemet i går. Skulle ta en restartav maskinen, og måtte bruke av/på knappen. Når jeg så skulle starte maskinen kommer jeg til det skjermbildet hvor man velger sikkerhetsmodus, siste fungerende innstillinger, start windows på vanlig måte etc. Samme hva jeg velger, begynner windows å loade, før den starter om igjen. Det er et veldig kjapt skjermbilde mellom der, men rekker ikke å se hva det er. Har gså prøvd med windows cd, men både når jeg trykker for instalasjon eller for reparering så blir den bare stående på ""kontrollerer 38000MB Harddisk 0 på Id 0 på buss 0 på atapi". Har stått slik i flere timer, uten at noe skjer.

Pcen er en HP Compac nx 6110. Har ikke transportert den noe i det siste, og har heller ikke instalert noe nytt. Hadde også Norton instalert, og tviler på at jeg har fått noe virus.

Prøve å kjøre en harddisk sjekk og minne sjekk i system menyen, og de ga ikke noe feilmelding.

Noen som har noe peiling på hva dette er eller høres ut som?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...