dominus Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 hei, i dag fikk vi endelig internettilgang på jobben.. det vil si; vi fikk modemet. vi fikk ett ericsson modem. når jeg kobler min bærbare (som ikke er satt opp mot domenekontrolleren på huset) rett til modemet får jeg tilgang til nettet, også når jeg kobler en router til etter modemet og videre til switchene på huset. men når jeg skal logge meg på internett via maskinene som hører til nettverksgruppen får jeg ikke tilgang. jeg ser routeren men kommer ikke ut på nett. hvorfor? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hvilke IP får du av dette modemet? En 192.* adresse? Hvis ja, hvilke IP-er deler routeren ut? Det kan tenkes at det er en router i modemet og at det oppstår problemer hvis begge er i samme range. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 modemet gir 193.* mens lokalnettet/routeren er 192.* Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 modemet gir 193.* mens lokalnettet/routeren er 192.* 5199954[/snapback] Da er det ikke det som er problemet, denne routeren gir den ut IP eller er det en server som står for dette? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 vi har en server som gjør den jobben. hos oss står ting i følgende rekkefølge: adslmodem -> router -> switcher. vi har flyttet og endret internettabb hos samme leverandør. av en eller annen grunn fikk vi nytt modem. og da startet problemene. når jeg kobler til en pc som ikke er medlem av domenet kommer jeg ut på internett. med maskinene i domenet kommer ikke ut. kan problemet ligge i at vi hadde fast ip tidligere? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 vi har en server som gjør den jobben. hos oss står ting i følgende rekkefølge: adslmodem -> router -> switcher. vi har flyttet og endret internettabb hos samme leverandør. av en eller annen grunn fikk vi nytt modem. og da startet problemene. når jeg kobler til en pc som ikke er medlem av domenet kommer jeg ut på internett. med maskinene i domenet kommer ikke ut. kan problemet ligge i at vi hadde fast ip tidligere? 5200072[/snapback] Men på routeren deres er det ingen endringer? Hva får routeren deres tildelt av IP-er fra modemet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå