Gå til innhold

Backup av spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig med "han over meg^^",bruk clone-cd og en bra detector som clonyxxl-finale(www.gamecopyworld.com),som scanner etter copi beskyttelse og stiller inn clone cd med rette settings.De fleste cd-brennere i dag kan lese og brenne i raw-mode(som enkelt vil si at du kan kopiere de fleste spill)Den vanskligste kopi beskyttelsen å brenne i dag er safedisk v.2,men har du bra brenner og bra software er den INGEN prob.Kan anbefale Teac cdw 540E,den har bla.støtte for Mt.rainer,som gjør at du kan benytte cdrw medium omtrent som en 1.44mb diskett.Dette krever at OS støtter det.Den har oxo 8mb buffer som er veldig greit,for hvis burnproofen må "aktiveres" vil brenne tiden øke litt.

Mine 2$$ :smile:

Lenke til kommentar

Egentlig et meget interessant tema fyren her tar opp spør du meg. Produsentene er virkelig på spissen for å lage en beskyttelse som gjør at vi ikke kan kopiere spill og programmer, nå gjelder det visst også musikk CDer. Hva er det egentli med dette? Hvorfor gjør de det? Et enkelt svar er jo for å hindre piratkopiering, men hva med oss som trenger backup!?

 

Hvis produsentene skal gjøre dette, så må de legge ut en ordning for de som har orginalen også! F.eks: Å finne ut en registrering? at vi registrerer det vi har kjøpt slik at produsenten vet at vi eier en lovlig verjson. Skulle vi miste den, eller at den ble ødelagt, kunne vi kontaktet produsenten og fått en ny GRATIS cd i posten. (i verste fall kunne vi betalt frakt).

 

For oss som vil ha backup, vi må vel på en måte bryte loven for å sikre det vi har betalt for. Tenk på MS Office XP Pro, det koster sinnsykt mye, hvorfor skal vi ikke få ha en backup for dette?

 

Jeg husker en gang at det gikk ann å betale for en ny Win 95 CD, tror man måtte sende inn lisensen, så måtte man betale 50,- slik jeg husker det, for å få nytt. Kan være at summen var høyere, men den er en prosedyre som tar tid.

Lenke til kommentar

Er det egentlig noe å syte for?

Jeg mener, hva er problemet med å bare laste ned software man trenger (clonecd osv) og bare brenne spillene du vil ta backup av? Så lenge du virkelig HAR orginalene er jo samvittigheten din ren uansett.

Kommer det noen på razzia viser du bare frem orginal-coverene dine. Er bare å utnytte systemene som allerede finnes, så trenger du vel ikke ha dårlig samvittighet for å brenne kopi av dine egne orginalplater. Ingen som kommer hjem til deg og sjekker uansett er det vel?

Lenke til kommentar

Hvorfor tror alle at det er en selfølge at en skal ha f.eks en programvare livet ut.

 

Vi har ingen rett til å kopiere et produkt selv om det er til eget bruk.

 

Kjøper du en musikk cd og sliter den ut etter noen år,

så er det jo din egen feil.

 

Du får ikke ny bil om du sliter den ut. Ødelegger du cd en er det din egen feil. Ta bedre vare på den.

 

dette er min mening....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...