Gå til innhold

Hva kan jeg forvente av Windows XP 64bit versjon?

unwill

Anbefalte innlegg

Historie:

Nå har jeg bladd noen sider ned på dette forumet, har også søkt litt på forumet, men finner lite nytt informasjon, ellers er det ganske vanskelig å søke siden søkemotoren her klager over at ordet XP og 64 har under 4 tegn, og søk på bare Windows vil gi meg for mange irrelvante resultater.

Bakgrunn:

Jeg kjøpte en Ahtlon 64 relativt tidlig, i januar 2004, siden da har jeg bare brukt min vanlige Windows XP Pro. Ting har fungert greit utenom at lyd-drivere til hovedkortet er skrevte for 64-bit, og det har ført til at jeg har letet litt ekstra lenge for å finne eldre lyd-drivere.

For noen dager fant jeg ut at jeg kunne få gratis Windows XP 64 av skole, og da gjorde jeg det. Så nå har jeg CDen her forran meg, men er ikke helt sikker på om jeg skal formatere og reinstallere Windows eller ikke.

Hva jeg har og bruker:

Hardware som trengers drivere har jeg:

Asus K8V hovedkort, Radeon 9600 pro, Samsung SATA harddisk, bluetooth adapter.

Programmer som jeg gjerne vil fortsette å bruke:

Winamp, VLC, MSTSC remote desktop, Eclipse, Azures BT, firefox, adobe photoshop.+diverse antispyware, antivirus programmer.

Spill som jeg spiller:

FM06, CIV4

Takker alle som har giddet å lese den relativt lange posten min om meg :)

Mitt spørsmål er altså først og fremt om jeg vil oppleve noe problemet med å bytte over til Windows 64 , og om jeg kommer til å merke ytelsesforskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt spørsmål er altså først og fremt om jeg vil oppleve noe problemet med å bytte over til Windows 64 , og om jeg kommer til å merke ytelsesforskjell?

5199288[/snapback]

Du vil mest sannsynlig oppleve problemer, og du vil ikke merke noen ytelseforskjell (med mindre du kjører programmer som er spesielt laget for 64bit).

Det var min erfaring. X64 gikk like fort ut som inn. :thumbup:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

5199288[/snapback]

Du vil mest sannsynlig oppleve problemer, og du vil ikke merke noen ytelseforskjell (med mindre du kjører programmer som er spesielt laget for 64bit).

Det var min erfaring. X64 gikk like fort ut som inn. :thumbup:

5199306[/snapback]

ditto.....

Jeg kjøpte til og med en Raptor disk før jeg installerte å trodde det skulle bli SÅ bra...!

Å problemer med drivere som KUN er skrevet i 16-bit...

(skrivere, webkamera, scannere - ikke alle så klart, men noen, som mine...)

Andre programmer som er ment på 16-bit, da 64-bit ikke støtter gamlere en 32-bit...

Eneste om du skaffer FarCry 64-bit så KANSKJE du merker noe forsjell, må vel bynne å komme flrere 64-bit spill snart.... :hmm:

Så, 64-bit forsvant her også, prøvde først å kombinere med to windowsversoner på pcn, men 32-bit var akkurat like kjapt å det tok alle driveren mine, så 64- ble formatert å Raptoren bruker jeg nå til videoredigering....... :)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Du kan forvente liten eller ingen forskjell, den er verken raskere enn 32 Bit XP ettersom det er mangel av programvare til den fronten som utnytter det. Man kan si det slik at hvis du ikke har behovet for muligheten til å ha 32 GB RAM eller lignende så er det bare å ikke bry seg. Mange programmer har problemer med X64 selv om de egentlig skulle ha støttet det, for å ikke å snakke om selve installeringsprogrammene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...