Gå til innhold

Problem med Gforce 7800 GTX

ChristianST

Anbefalte innlegg

hallo, har kjøpt meg ett "POV GeFORCE 7800 GTX 256MB PCIe", men noe er ikke helt på stasjon her. når jeg kjører feks 3d mark får jeg resultated nedenfor, samme hvis jeg tester noen spill, har prøvd en haug med drivere, men med samme resultat på alt. noe annet jeg kan gjøre, eller er kortet herpa? eller er det kræsj med noen av de andre pcdelene, har

Gigabyte K8NXP-SLI nForce4 SLI m/WLAN

ATX/8xS-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/

AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 Ghz BOXED

Socket 939 2x1MB cache Dual-Core

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L

(har 4 sånne, men får bare 3.25 gig ram av de, hmm?)

3dmark1.jpg

skjermen er en 19" lcd benq t905 hvis det har noe å si

noen som har peil på hva som kan være galt? :cry:

Endret av ChristianST
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vell... no.1 jeg ville prøvd var, å instalere win på ny

instalere chipsett drivere så skjermkort, etter det dx9c driverne,

no.2 kansje det blir en konflikt ved ramen. siden du har instalert 4gb og får 3.25 . ta ut to av de og test..

5199323[/snapback]

Rammen virker den.

Ikke ta ut ram. Du får 3.25 Gb, ikke mer. Hovedkortene er ikke kompatible med mer enn det.

"Under the current PC memory addressing, there is a memory area just below 4.0 GB which is reserved permanently. The reserved area is for system BIOS to put APIC, ACPI Table, PCI Devices', Resources and AGP aperture information. When your system DRAM is 3.5 GB or lower, the system will show that the same amount of memory has been implemented. However, if the system DRAM is above 3.5 GB of memory, the actual amount of memory that the system shows will be less due to the reserved area. Regardless of memory size, the reserved memory addressing is always present, but only when the DRAM rises above the 3.5 GB amount will that area become visible."

Jeg gjetter på driver problem. Siste bios til hovedkort?

Du har vel ikke aktivert automatisk overklokkering i drivermenyen?

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

temperaturen er ok, har ikke noe automatisk overklokking på heller.

jeg kan jo kjøre 2 kort samtidig, lite hypp på å sende inn kortet og være fri for pc ei stund, kan jeg kjøpe feks et billigere eldre gforce kort, og så kjøre det i lag med 7800gtx når jeg får et nytt? eller må begge kortene være likens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...