Knopfix Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei Jeg er i den situasjonen at jeg må returnere et ødelagt skjermkort. Kortet ble plutselig ødelagt uten noen spesiell grunn. Leste på returskjema at medfølgende drivere,ledninger osv skal returneres. Det er vel ikke så firkanta så lenge kabler og CDr ikke er nødvendig for å kunne utrede feilen? Når er skjermkort er ødelagt så regner de ikke med å få med CDr,kabler osv etter flere mnd da det ikke er særlig relevant i denne situasjonen? Husker forresten ikke hva slags kabler som fulgte med,har en haug liggende. Regner med at de ansatte i webshopen er like var for firkanta mennesker som meg. Legger til at dette er en av de største data webshopene med ellers glimrende service. Er ikke vant til å returnere varer så jeg bare spør,ble litt småneurotisk av de ordene. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har returnert en haug med varer, og jeg har aldri returnert cd'er, kabler osv. Har returnert bl.a hovedkort og skjermkort. Har aldri fått noen klager av nettbutikken av den grunn jeg iallefall. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Det var det jeg tenkte. Nå er ihvertfall saken ut av hodet selv om jeg ikke trodde det ville bli nødvendig. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 I teorien så skal du måtte levere tilbake alt for at du skal få tilbake alt. Leverer du bare inn skjermkortet så har butikken sin fulle rett til å kun gi deg et bulk-kort tilbake. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Kjøpte ett ASUS X800XT PCIexpress versjon kort, etter 2-3 måneder så ville ikke vifta gå skikkelig, enten helt rolig eller så gikk den ganske sakte. Returnerte produktet tilbake til webshopen sammen med drivere og CD'er og fikk refundert pengene. Men jeg glemte å pakke med Webcam som fulgte med, hørte ingenting fra webshop'en om at det manglet webcam. Så det har jeg beholdt. Glemte faktisk å pakke det ned. Og riktig (tror jeg) av CrZy_T at om du bare sender kortet i retur og ingenting annet, så kan webshop'en kun levere ett bulk kort tilbake. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 For en god stund siden kjøpte jeg 9700pro og hadde dette i en del måneder før det sa takk for seg. Dette var et bulk kort uten nå som helst av tilbehør og tilbake fikk jeg et 9800pro med 4 spill og hele pakka fordi de ikke hadde 9700pro på lager. Komplett har god service Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Dette varierer vel mye fra butikk til butikk, og hva de har på lager. Jeg har returnert minst 2 hovedkort (Kun hovedkort) og jeg har begge gangene fått et nytt hovedkort tilbake (Inkl. kabler, cd'er osv). Og de (nettbutikkene) har ikke særlig nytteverdi av f.eks en cd med drivere og programmer på, samt en liten s-video -> kompositt kabel. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Returnerte produktet tilbake til webshopen sammen med drivere og CD'er og fikk refundert pengene Fikk du pengene tilbake?Trodde man bare fikk erstatning for produktet som ble ødelagt eller en tilsvarende vare? Kan jeg be om pengene tilbake?.Prisen på varen har sunket fra ca 1500 ned 1250 kr. Hva kan jeg kreve tilbake.Og hvem betaler frakt av den defekte varen til tekniker hvis det ikke er min feil at vare er blitt defekt,har betaltalt 80 kr for Norgespakke,og hvem betaler frakt av ertsatningsvaren? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Grunnen til at jeg fikk peng tilbake var at jeg mått kjøpe nytt med en gang (ble kjøpt fra en annen webshop) + så klarte ikke webshoppen jeg kjøpte første kortet i å skaffe nytt (var utgått) og jeg avtalte med å få peng refundert grunnet at jeg hadde erstatnings kort på vei + de klarte ikke å skaffe erstatning. Hva du kan få til må du nesten prate med webshoppen om. De er pliktig til å erstatte kortet med tilsvarende eller bedre produkt, alternativt å refundere penger for varen som er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå