Gå til innhold

Trolling av hjemmeside og forum

Anbefalte innlegg

Har nå irritert meg ganske kraftig over en person som har gjort herverk på hjemmesiden min...

Har IP adressen han å har sent mail til nettleverandøren hans med klage...

Finnes det programmer som setter oppdatering på hjemmesider.?

Han har klart å oppdater siden over 180.000ganger nå...

Synspungter.??

Hva feiler det slike folk..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med "programmer som setter oppdatering på hjemmesider" ?

Ja det jeg lurer på også, for telleren går normalt med 2 5 treff hver dag, å nå har denne idioten klart å få telleren over 190.000 sist jeg sjekket, så det må være noe som oppdaterer adressen hele tiden....

Så inni helvette irriterende.! Ødelegger statistikken jeg har hos domeneleverandøren også..!

:mad:

Lenke til kommentar

Jeg vet lite om sånt...

Jeg har domene å webhotell fra domeneshop å har ikke funnet noen form for blokering av ip eller lignende der...

har nå også sendt mail til domeneshop...

Ja, kan ringe leverandøren han, har jo tlfnret også...

Gjorde et google etter ipen å fant at han har trollet mange andre forum som anonym bruker.. har nå blokert han fra mine forum i vertfall...

Men fortsatt den jævelskapen med hjemmesiden min...

EDIT : går det ann å be moderatorer på dette forumet om å søke etter denne personens IP for å sjekke identitet..?

Da jeg er ganske sikker på at personen har fått min adresse fra dette forumet...

Personen virker som en MEGET barnslig person etter hva han har gjort på siden...

:nei::mad:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

prøv å legg disse linjene til en .htaccess fil som du legger på utenfor web dir på serveren.

order allow,deny
deny from 123.45.6.7
allow from all

bytt da ut ip 123.45.6.7 med ip til fyren.. tror det skal fungere.

G

eidt: husk å uploade .htaccess filen i "ascii mode" ikke binary, samt å chmod'e fila til 644.

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar

emm, sjønner desverre ikke stort av det du skrev... desverre, men tusen gjertelig for infoen, skal prøve meg frem..... :)

må eventuelt google etter info om dette...

vet ikke hvordan jeg i det heletatt oppretter en .htaccess fil...

Heller ikke hva chmodde fila til 644...

ser ipen ligger ute flere steder offentlig, men det er vel uansett ulovlig av meg å legge ut IPen han her....?

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

åpne en tom tekst fil.. skriv inn dette som er skrevet over.

lagre filen som .htaccess, den blir nok automatisk lagret som .htaccess.txt men .txt bare tar du bort ved å endre navn på filen.

Åpne ftp programmet ditt, logg deg inn på webserveren, finn root-directory /, hakket over /webdir, /"adressendin.com" eller hvasomhelst.. last opp htaccess fila dit, høyreklikk og du får som regel opp alternativ om chmod (endre rettigheter på fila) sett denne til 644 (rw-r-r) sånn at servern kan aksessere fila men ikke fra nettet..

så skal det fungere, om jeg ikke er alt for trøtt.

G

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar

Da tror jeg faktisk jeg har gjort det rett.!! 644 rw-r-r å .htaccess på riktig plass..!!

:ohmy: overasket over megselv... :D

1000 hjertelig takk for informasjonen.! :thumbup:

Nå er det bare å se om det funker å om telleren blir stående stille..... :mad:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
eidt: husk å uploade .htaccess filen i "ascii mode" ikke binary, samt å chmod'e fila til 644.

Hva menes med det.? ascii mode.?

5199315[/snapback]

To måter å overføre filer via ftp på; ascii og binary:

ascii overfører filene som tekst (txt, html, php etc)

binary overfører som "raw-data" (jpg, gif, mp3 etc)

Finn i options i ftp-klienten din om du sender i ascii eller binary, mener å huske at binary er default på de fleste ftp klienter..

endre i tilfelle til ascii og sjekk om det hjelper

G

Lenke til kommentar

Det er lett å bytte IP, men du kan vel også blokke mac adressen hans på en eller annen måte, eller så kan nettleverandøren gjøre det,

Det skjedde med en som hadde prøvd å gjøre innbrudd på et sted faren min var konsulent, faren min hadde installert en brannmur som la ut virtuelle lure-datamaskiner i nettverket, og når noen prøvde å brute-force seg inn på de (som egentlig bare var noe programmet latet som var der) så ble fyren logget, utestengt, og faren min leverte IP adressen hans, og tidspunkt til nettleverandøren, og mac adressen hans ble sperret, som effektivt bannet ham fra internett.

Sånne folk er ganske ubrukelige mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...