Viva la Opium Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Hei sveis. Jeg skal kjøpe en skikkelig gaming-PC Penger er ikke noe problem, men trenger ikke overdrive heller! Fra før av har jeg grafikkort, cd/dvd-rom, mus og tastatur. jeg er AMD og ATi-fan, så ikke no annet helst Hovedkort er jeg helt blank på, men lurte på om det ytelsesmessig og prismessig er no vits å kjøpe AMD Socket 940 og de Opteron-prosessorene? De er jo himla dyre, men er ytelsen like bra? Noen som har et forslag til hovedkort, gjerne med innebygd nettverskort og lydkort med surroundmuligheter? Minne tenkte jeg på 2 gb, eller skal jeg klaske til med 4 gb først som sist? Grafikkort tror jeg jeg har så det holder, ATi Radeon X800 XT 256mb agp. Tenker spesiellt på å kunne dra BF2 på høyeste grafikkinnstillinger, klarer det nesten nå, men har bare 512mb minne. Harddisk. Jeg har 270 GB nå fordelt på en 200 gb s-ata-disk og en 70 gb ide-disk, siden jeg skal på TG så tenkte jeg at jeg skulle ordne så jeg får 1 tb just for kicks Så En sånn og to sånne burde bli nok siden det alltid faller fra litt. Skjerm: flatskjerm, helst 19" med lite lagg og grei pris, noen forslag? Kabinett: helst et stort ett, trenger ikke være så superfancy, men vindu på siden hadde gjort seg PSU: tror min er på 480W, måtte ha ny sammen med gfx'en, men holder det? Tror det var nogelunde alt, ble en jævlig rotete post Endret 24. november 2005 av Viva la Opium Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) CPU/HK Du må for guds skyld ikke gå for en gammeldags s940 nå, de er mer beregnet for server og kraftige workstations. De er "gammeldagse" og derfor ikke det beste for en nymoderne pc. Du tenkte kanskje mer på de kommende M2 plattformene? Opteron S939: Vil du ha opteron bør du gå for en s939 opteron av typen - Opty165(dualcore) eller - Opty146(single core). Disse har fått mye skryt ifb med overklokking her i forumet. A64 dualcore s939: Alternativt er en s939 X2 3800+ et godt valg hvis du ønsker dualcore(kommer stadig bedre støtte i spill for multithreading som utnytter dualcore bra.) A64 Singlecore s939: Ellers er en - s939 San-Diego 3700+ et greit standard valg. - Og vil du gå lenger ned er en Venice 3200/3500+ et godt valg. Ag64 FX s939- Stjernen blant gamere: Er du ute etter den ultimate single-core CPU'en for gaming så er vel en - FX57 stjernen i boka. - Blir prisen litt stiv på en FX-57, kan du gå for en FX-55. Hvilket hovedkort du bør gå for hmm. Se på de siste kortene fra Asus og DFI, ser ut til å være sikre vinnere her. Ellers alt annet får andre stå for (På DVD brenner kan jeg anbefale BenQ DW1640) Endret 25. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Her tok jeg det meste med. 2 500gb harddisker, 4gb ram, Hovedkort med crossfire støtte siden du liker ATI. http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=21586 Du skrev ikke hva budsjettet ditt var på så lagde bare det beste jeg:P Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Her tok jeg det meste med. 2 500gb harddisker, 4gb ram, Hovedkort med crossfire støtte siden du liker ATI. http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=21586 Du skrev ikke hva budsjettet ditt var på så lagde bare det beste jeg:P 5199372[/snapback] Tror ikke du leste hele posten hans. Han har et AGP-kort han gjerne vil bruke så da hjelper det nok ikke med crossfire på det hovedkortet heller. Isåfall må han kjøpe nytt grafikkort også. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Vil minne om at du fint kan bruke AGP skjermkort på S939, bare så det ikke er noen forvirring der. Altså du kan kjøpe et S939 kort med AGP og bruke ditt skjermkort og alikevel velge fritt mellom prosessorene jeg nevnte Endret 24. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Viva la Opium Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 ThaMezzy: bra forslag egentlig, men ble litt dyrt kanskje. Skal prøve å finne ut litt mer sjæl. Theo343: takk for at du oppklarte det med 940-socketen, visset ikke det jeg Skal titte litt rundt å prøve å finne ut noe. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Datakjeden sin HP PC. den har mange av de kravene du stiller. 12500 er ikke en ille pris eller. (uten skjerm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå