Crewer Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei, Jeg lurte på om noen hadde, eller orker lage ett lite backup system til windows.. samme hva det kodes i, men programmet må kunne laste opp filene over ftp. kan jo selvfølgelig bare bruke ett vanlig ftp program, -ja, men nei. det tar for lang tid. Ønsker meg bare en snarvei på skrivebordet hvor jeg kan trykke på. så synkroniserer/laster programmet opp alle filene i mappen, eventuelt enkeltfiler.. noen som har? Lenke til kommentar
snole Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Bare nysgjerrig, hvorfor FTP? Jeg kjører XP sin backuprutine, og den kan skrive til nettverksdisker på serveren min over LAN'et. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Fordi jeg har servere som står på raske linjer i oslo.. Så kan like så godt bruke dem. og det er ikke windows.. derfor ftp. da er det også tilgjengelig 24/7 ettersom linjen der har oppetid på 99,9% Lenke til kommentar
snole Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Aha.... I see.... Kan det tenkes at hvis du mapper opp ftp-adressen som en drive at du kan bruke nesten hva som helst? Har gjort det i XP mot Xboxen. Mulig det ikke blir helt det du tenker på..... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg synes det høres ut som en grei workaround, så kan du bare skrive et batchscript til å ta backup, så blir vel resultatet det du ber om, om ikke så veldig teknisk. off-topic: bra avatar snole; ren and stimpy er tøft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå