ntec Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har en flatfil (brukerinfo.txt) med dette innholdet: brukernavn|navn|alder|epost| brukernavn2|navn2|alder2|epost2| brukernavn3|navn3|alder3|epost3| Hvordan henter jeg alder2 fra filen? Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Funksjonen fgetcvs vil nok passe bra: <?php $brukere = array(); $cnt = 0; $handle = fopen("brukerinfo.txt", "r"); while (($data = fgetcsv($handle, 1000, "|")) !== FALSE) { $num = count($data); if ($num == 5) { // 5 og ikke 4 pga | på slutten av linja $brukere[$cnt]['brukernavn'] = $data[0]; $brukere[$cnt]['navn'] = $data[1]; $brukere[$cnt]['alder'] = $data[2]; $brukere[$cnt]['epost'] = $data[3]; $cnt++; } } fclose($handle); ?> alder2 ligger nå i: $brukere[1]['alder'] Lenke til kommentar
ntec Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 okey, men hvordan lister jeg opp ALLE epostadressene i samme flatfile? Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Snakker du fortsatt om å hente fra fil, eller snakker du nå om å skrive til fil? For å liste ut alle kan du jo f.eks gjøre: foreach ($brukere as $bruker) { echo "Epost: {$bruker['epost']}<br>"; } Lenke til kommentar
ntec Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Snakker du fortsatt om å hente fra fil, eller snakker du nå om å skrive til fil? For å liste ut alle kan du jo f.eks gjøre: foreach ($brukere as $bruker) { echo "Epost: {$bruker['epost']}<br>"; } 5200335[/snapback] Takk skal du ha! .. men hvordan sorterer jeg disse etter alfabet? Lenke til kommentar
nthing Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 http://www.spoono.com/php/tutorials/tutorial.php?id=32 du kan bruke: sort(); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå