Gå til innhold

X-box 360, trådløs kontroller vs. med ledning

RRhoads

Anbefalte innlegg

hei,

Hva er deres meninger om kontrolleren til xbox 360, vil dere ha den trådløse eller den med ledning..

Fordelene og ulempene jeg har kommet over så langt med de to er:

Fordelen med den uten ledning er med fare for å ikke overraske noen, at det ikke er noen ledninger, og vil da bli litt mere orden i stua. mens ulempene kanskje vil være at den er dyrere, bruker batteri, (tregere respons?)

Fordelen med den med tråd er vel at den ikke bruker batterier, raskere respons, billigere og kan brukes på PC(det siste vet jeg ikke om er tilfelle på den trådløse, men jeg mener å ha lest at det bare er på den med ledning.)

Ulempene er jo det som er fordelene med den trådløse.

Jeg har som de aller aller fleste som har bestilt xbox 360, bestilt Premium-versjonen, og der følger det med en trådløs kontroller, og har nå bestemt meg for at jeg skal ha en til.

Hva kommer din andre joypad til å bli; Trådløs eller med ledning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skal virkelig godt gjøres å merke at det er dårligere respons på de trådløse kontrollerne. min tips er å gå for de trådløse og kjøpe play and charge-kit. dermed kan du spille med kabel om du ønsker det, og de oppladbare batteriene værer lenger (ca 25 timer) enn vanlige batterier som følger med.

Lenke til kommentar

den største fordelen med den med ledning er at du slipper alt med batteri og du kan bruke den på pc, det alene er jo nesten verdt prisen. Har bestilt meg en med ledning i tillegg til den trådløse som følger med. bestilte også play and charge kit og batteri. Men er det sånn at signalene vil gå gjennom ladekablene da, eller er det bare strøm som lader batteriet?

Prøvde 360 idag på oslo city. Jeg vil påstå at kontrolleren er litt liten. Ønsker meg at noen eller microsoft lager en som er et eller to hakk større, gjerne like stor som den på xboxen.

Lenke til kommentar
Prøvde 360 idag på oslo city. Jeg vil påstå at kontrolleren er litt liten. Ønsker meg at noen eller microsoft lager en som er et eller to hakk større, gjerne like stor som den på xboxen.

5211582[/snapback]

Nå ble jo den originale Xbox-kontrolleren skjelt ut av gud og hvermann og byttet ut med en liten versjon, så jeg tror nok neppe kontrolleren vil bli noe større med det første, desverre...

Men kanskje noen tredjepartprodusenter fikser det?

Lenke til kommentar

ps. noe som kanskje gjorde at de nye føltes ubehagelige var kanskje at det var vanskelig å holde de ordentlig på den kiosken jeg prøvde, da de satt litt langt nede.

5212872[/snapback]

Det er grunnen. Man står jo oppreist og holder kontrollene helt rett i hofte-høyde. Ikke altfor behagelig det.

Lenke til kommentar
vil responsens være så forskjellig på den trådløse kontrolleren ?

5198992[/snapback]

Kontrollene kjører radio, og har veldig bra og sterkt signal. Så responstiden blir akkuratt like god som med en kablet kontroller. Kansje 1-2 ms dårligere.

5199615[/snapback]

Angående lite batteri igjen på kontrolleren da? Blir da responstiden tregere, eller har de funnet en real ordning på dette? Noe som selvfølgelig er et krav fra min side :whistle:

Lenke til kommentar
Angående lite batteri igjen på kontrolleren da? Blir da responstiden tregere, eller har de funnet en real ordning på dette? Noe som selvfølgelig er et krav fra min side :whistle:

5215514[/snapback]

Selvfølgelig blir du varslet lenge før det er tomt. Akkurat som på alle andre trådløse enheter jeg har vært borti de siste 4-5 årene.

Lenke til kommentar
Kan jeg dra til naboen min og bare ta med kontrolleren uten selve adapteren hvis han også har trådløs kontroller?

5217984[/snapback]

Det er ikke noen adapter - mottakeren er innebygget i selve konsollen. Det går fint å ta med en kontroller til andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...