Bloody Mess Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hvis du sammenligner Call of Duty 2 PC og Xbox 360 vil du se minimal forskjell når det gjelder grafikken. Den er omtrent prikk lik. Leste at IGN-anmelderen syns det så litt bedre ut enkelte scener på Xbox 360, men ellers likt. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Min mening er at sportspill er best på konsoll.... samma om det er xbox eller ps2... (kanskje xbox360 også) Men du har allerede en rå data... hvis du er så stinn med penger kan du vel kjøpe en xbox360. Du kan også bare kjøpe en kontroll som du kobler til pc'n, så kan du spille sportspill der Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 PC vs. konsoll er diskutert til døde, men syns absolutt det er verdt å legge til at PS2 og xbox har kun måttet kjøre spillene i oppløsninger ca. lik 640x480. Kan ikke skjønne at folk syns PS2/xbox gir god grafikk når det er så enormt lav oppløsning ute å går. Man må jo sitte så langt unna skjermen for at bildet skal se nogenlunde klart ut at det er en skam. Syns det virker som om mange glemmer denne faktoren når de diskuterer PS2/xbox versus PC (1280x1024 er ca. 4 ganger så høy oppløsning som det dagens konsoller må kjøre, og 1600x1200 er over 6 ganger så høy). Nå når konsollene kommer med oppløsninger som ligger nærmere (men 720p er fremdeles lavere enn det de fleste PCer bruker) så tror jeg ikke dere burde vente så enormt mye bedre ytelse i forhold til en sammenlignbar PC (selv om det selvsagt vil være bedre). Det høyere oppløsning tilfører som jeg syns er enormt viktig er at man kan fylle en større del av synsfeltet med spillet, noe som øker spillopplevelsen drastisk (en 1920x1200 PC skjerm versus en konsoll på en vanlig TV syns jeg er sammenlignbart med LOTR på en gammel slitt 17" TV versus en stor fin kino). Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) PC vs. konsoll er diskutert til døde, men syns absolutt det er verdt å legge til at PS2 og xbox har kun måttet kjøre spillene i oppløsninger ca. lik 640x480. Kan ikke skjønne at folk syns PS2/xbox gir god grafikk når det er så enormt lav oppløsning ute å går. Man må jo sitte så langt unna skjermen for at bildet skal se nogenlunde klart ut at det er en skam. Syns det virker som om mange glemmer denne faktoren når de diskuterer PS2/xbox versus PC (1280x1024 er ca. 4 ganger så høy oppløsning som det dagens konsoller må kjøre, og 1600x1200 er over 6 ganger så høy). Nå når konsollene kommer med oppløsninger som ligger nærmere (men 720p er fremdeles lavere enn det de fleste PCer bruker) så tror jeg ikke dere burde vente så enormt mye bedre ytelse i forhold til en sammenlignbar PC (selv om det selvsagt vil være bedre). Det høyere oppløsning tilfører som jeg syns er enormt viktig er at man kan fylle en større del av synsfeltet med spillet, noe som øker spillopplevelsen drastisk (en 1920x1200 PC skjerm versus en konsoll på en vanlig TV syns jeg er sammenlignbart med LOTR på en gammel slitt 17" TV versus en stor fin kino). 5202105[/snapback] 720 x 576 ikke 640*480 (så når du først skal bruke pc-oppløsninger til sammenlingning blir 800*600 mer korrekt) Du nevner også at man må sitte langt unna, vel, det er da meningen også. Jeg skal love deg at om du sitter 3 meter unna en 42" tv med 720p oppløsning klager du ikke på skarpheten. Dessuten spiller jo trådstarter allerede pcspill i 1280*768, som er akkurat samme oppløsning han kommer til å spille x360spill på om han bruker vga-kabel. Endret 24. november 2005 av rulleguru Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Lurer på en ting til.... Jeg har en Pioneer DV-668 DVD spiller koblet til tv'en med HDMI kabel, en DVD opptaker koblet til med component kabel, en digital decoder koblet til scart RGB og pc'en koblet til med VGA kabel.... Hvor er det best å koble til Xbox'en? Kan skifte dvd opptakeren over fra component til scart sånn at Xbox'en kan få den plassen. Blir det like bra som å koble den til HDMI tror dere? (hvis det går an da...) Vil ikke erstatte min DV-668... Hvis HDMI absolutt er å anbefale, blir det bra hvis jeg kjøper en form for HDMI splitter? Dette er viktig... noen som har gode anbefalinger? Kan selvsagt google, men er litt lat og tror dere vet best.... Og noen som vet hvor det fremdeles er mulig å forhåndsbestille sånn jeg får konsollen den 2. desember? Helst kunne hentes i Oslo... Endret 24. november 2005 av Spurs Lenke til kommentar
Averon Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) ...Kan ikke skjønne at folk syns PS2/xbox gir god grafikk når det er så enormt lav oppløsning ute å går... 5202105[/snapback] Helt enig. Forskjellen mellom pc og ps2 blir helt enorm hvis du spiller med prosjektor (fikk sett hos en kamerat). Man kan nesten ikke tro forskjellen før man har sett den. 360 gjør et kraftig fremskritt på dette feltet ja. Men jeg tror også at PC'en vil fortsette å vise styrke fremover. Endret 24. november 2005 av _Astron_ Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Forstår at mange av spilla som slippes til xbox360 kun kommer til den og ikke pc, men hvordan er det omvendt? Vil majoriteten av PC spilla bli sluppet til Xbox360? Det vil være ganske avgjørende for om jeg gidder å spytte 3500 kroner i en 360.... Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 720 x 576 ikke 640*480 (så når du først skal bruke pc-oppløsninger til sammenlingning blir 800*600 mer korrekt) Du nevner også at man må sitte langt unna, vel, det er da meningen også. Jeg skal love deg at om du sitter 3 meter unna en 42" tv med 720p oppløsning klager du ikke på skarpheten. Dessuten spiller jo trådstarter allerede pcspill i 1280*768, som er akkurat samme oppløsning han kommer til å spille x360spill på om han bruker vga-kabel. 5202531[/snapback] Takker for rettelsen om oppløsningen (var ikke helt sikker på den nøyaktige oppløsningen). Det med at man må sitte langt unna er negativt i mine øyne uansett. Jo større del av synsfeltet man får fyldt desto bedre er det (i allfall syns jeg det). Hovedpoenget mitt var at den gode grafikken vi ser på dagens konsoller versus PC er mye pga. at konsollene rendrer i mye lavere oppløsning. Med xbox 360 / PS3 så forsvinner mye av denne "fordelen", noe som betyr at konsollene ikke kommer til å kunne ha så mye bedre grafikk i forhold til sammenlignbare PCer som PS2/xbox hadde (eller mer korrekt, så mye eye candy. Jeg syns selv at oppløsningen(maks synsfeltsdekning) er viktigere) Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Lurer på en ting til.... Jeg har en Pioneer DV-668 DVD spiller koblet til tv'en med HDMI kabel, en DVD opptaker koblet til med component kabel, en digital decoder koblet til scart RGB og pc'en koblet til med VGA kabel....Hvor er det best å koble til Xbox'en? Kan skifte dvd opptakeren over fra component til scart sånn at Xbox'en kan få den plassen. Blir det like bra som å koble den til HDMI tror dere? (hvis det går an da...) Vil ikke erstatte min DV-668... Hvis HDMI absolutt er å anbefale, blir det bra hvis jeg kjøper en form for HDMI splitter? Dette er viktig... noen som har gode anbefalinger? Kan selvsagt google, men er litt lat og tror dere vet best.... Og noen som vet hvor det fremdeles er mulig å forhåndsbestille sånn jeg får konsollen den 2. desember? Helst kunne hentes i Oslo... 5202535[/snapback] Xbox360 har ikke HDMI ut, så da gir svaret seg. Skal du ha høyoppløst signal må du bruke komponentkabelen (eller VGA kabel - som kan kjøpes separat). Kjøper du premium versjonen av 360 får du med komponentkabelen. Med det oppsettet du har ville jeg personlig flyttet DVD opptageren over til scart og latt 360'n fått komponentplassen. PC'n vil jo ha VGA plassen. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Xbox360 har ikke HDMI ut, så da gir svaret seg. Skal du ha høyoppløst signal må du bruke komponentkabelen (eller VGA kabel - som kan kjøpes separat). Kjøper du premium versjonen av 360 får du med komponentkabelen. Med det oppsettet du har ville jeg personlig flyttet DVD opptageren over til scart og latt 360'n fått komponentplassen. PC'n vil jo ha VGA plassen. Dr.Peedee 5202856[/snapback] Takk for svar. Da blir det komponent plass for Xbox 360... Hvor skal jeg kjøpe? Ser at Digital Impuls i Møllergata har forhåndsbestilling til grei pris. Noen bedre forslag? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det handler om hvem som har boksen. Elkjøp blir billigst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå