Spurs Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Se signatur for pc specs. Har koblet pc'en til min Pioneer plasma skjerm med en VGA kabel (eneste mulighet). Siden skjermen støtter ekte XGA oppløsning blir det veldig skarpt / klart bilde. Sitter 3 meter i fra og leser relativt liten tekst uten problem, og spill er en nytelse etter hva jeg kan bedømme. Bruker 1280x768 som oppløsning. Men siden skjermen er HD klar, blir da grafikken merkbart bedre med Xbox 360 siden den støtter 720p og 1080i? Er en gadgetfreak som kjøper det meste som er kult... men trenger jeg å blåse 3500,- + spill og ekstra spillkontroll etc når jeg har den pc'en jeg har? Håper å høre fra noen som har peiling. Endret 23. november 2005 av Spurs Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du trenger vel egentlig ikke spytte i 3500,- i en xbox 360 hvis du har den PC'n der. Ikke nå ihvertfall. Det kommer an på hvor mye penger du har, og med de specsa der, og med den skjermen, skulle jeg mene at du ikke trenger å grave så veldig dypt i lommeboka. Og siden du er en gadgetfreak(som meg) i tillegg, hadde sikkert xbox 360'n gjort seg bra under den tv'n. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Xbox360 støtter ikke 1080 oppløsninger Da må du vente til PS3 kommer. En PC er min hovedmaskin uansett men noen spill som blant annet eventyrspill,slåssespill og bilspill må jeg ha en konsoll til. Så kan egentlig ikke si det ene er nok , du trenger både PC og Konsoll hvis du vil ha det beste Dessuten så er det fleste av flaggskipsproduktene fra Microsoft til Xbox360 ONLY og ikke til PC . Endret 23. november 2005 av Avean Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Se signatur for pc specs. Har koblet pc'en til Pioneer plasma skjermen min med en VGA kabel (eneste mulighet). Siden skjermen støtter ekte XGA oppløsning blir det veldig skarpt / klart bilde. Sitter 3 meter i fra og leser relativt liten tekst uten problem i 1280X768. Men siden skjermen er en HDTV, blir da grafikken merkbart bedre med Xbox'en med HD 720p eller 1080i oppløsning? Er en sånn type som kjøper alt som er kult. Stor gadgetfreak... men trenger jeg å blåse 3500,- + spill og ekstra spillkontroll etc når jeg har den pc'en jeg har? Håper å høre fra noen som har peiling. 5198893[/snapback] 720p er 1280x720 oppløsning. Du sitter vel og spiller 1280x768 allerede vil jeg tro med PC'n din. Så oppløsningsmessig er det ikke mere å hente. TV'n din tar inn 1080i signaler men må jo skalere det ned til 1280x768 alikevel da den fysisk ikke har flere punkter. Og for raske bevegelser som i spill, så regnes nok progresiv framvisning som det beste. Så da blir nok 720p den oppløsningen du vil bruke fra en evt. xbox 360. (VGA overføringen din fra PC er progresiv den også.) Med de spec'sene du har på PC'n så slår du nok xbox 360 ytelsesmessig. Da kommer det mere ann på om du vil ha spillene som kommer til 360'n. Det kommer en del titler til 360 som ikke umiddelbart finner veien til PC. (Og den andre veien også). Er du gadgetfreak - kjøp gjerne. Spill Project Gotham Racing 3, spill Kameo, spill Perfect Dark Zero... I tillegg, multiplayer med venner i splitscreen er moro på xbox360. Ikke fullt så enkelt med PC kanskje? Jeg tror xbox live også med 360'n blir en bra ting. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Xbox360 støtter ikke 1080 oppløsninger Da må du vente til PS3 kommer. 5198923[/snapback] Du husker nok feil. Den støtter 720p og 1080i. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Jeg bruker jo bare den skjermen... til tv, dvd og som pc skjerm. Sitter i sofaen med trådløst tastatur og mus. Liker best FPS, sport (Fifa, Nhl, Nba) og bilspill. Jeg syns at de spillene som kommer i de genrene til pc er veldig bra. Har to trådlløse Logitech Rumblepad 2 som er etter min mening veldig gode, og et Logitech Momo ratt og pedaler... Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Se signatur for pc specs. Har koblet pc'en til Pioneer plasma skjermen min med en VGA kabel (eneste mulighet). Siden skjermen støtter ekte XGA oppløsning blir det veldig skarpt / klart bilde. Sitter 3 meter i fra og leser relativt liten tekst uten problem i 1280X768. Men siden skjermen er en HDTV, blir da grafikken merkbart bedre med Xbox'en med HD 720p eller 1080i oppløsning? Er en sånn type som kjøper alt som er kult. Stor gadgetfreak... men trenger jeg å blåse 3500,- + spill og ekstra spillkontroll etc når jeg har den pc'en jeg har? Håper å høre fra noen som har peiling. 5198893[/snapback] 720p er 1280x720 oppløsning. Du sitter vel og spiller 1280x768 allerede vil jeg tro med PC'n din. Så oppløsningsmessig er det ikke mere å hente. TV'n din tar inn 1080i signaler men må jo skalere det ned til 1280x768 alikevel da den fysisk ikke har flere punkter. Og for raske bevegelser som i spill, så regnes nok progresiv framvisning som det beste. Så da blir nok 720p den oppløsningen du vil bruke fra en evt. xbox 360. (VGA overføringen din fra PC er progresiv den også.) Med de spec'sene du har på PC'n så slår du nok xbox 360 ytelsesmessig. Da kommer det mere ann på om du vil ha spillene som kommer til 360'n. Det kommer en del titler til 360 som ikke umiddelbart finner veien til PC. (Og den andre veien også). Er du gadgetfreak - kjøp gjerne. Spill Project Gotham Racing 3, spill Kameo, spill Perfect Dark Zero... I tillegg, multiplayer med venner i splitscreen er moro på xbox360. Ikke fullt så enkelt med PC kanskje? Jeg tror xbox live også med 360'n blir en bra ting. Dr.Peedee 5198931[/snapback] Bra svar Doc Tror PGR3 blir bra, og det du sa om multiplayer i splitscreen er jo kult... Men det du sier er altså at jeg ikke vil få bakoversveis av grafikken på 360 vs pc'en min? Det er vel det jeg var mest spent på.... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Med de spec'sene du har på PC'n så slår du nok xbox 360 ytelsesmessig. Jeg ville ikke vært altfor sikker på det her. Husk at xbox 360 ikke blir belastet med et tungt operativsystem som kjører i bakgrunnen. Husk at vanlig xbox er en pentium 3 som kjører på 733 MHz med 64 MB ram, og den ville BANKER en tilsvarende PC i ytelse på spill. Xbox har tre kjerner på 3,2 GHz og 512 MB delt minne, + 10 MB (som jeg ikke husker helt hva var for..hehe) Hvis man sammenligner specsa, kommer du bare litt over 360. Når det er sagt, vil jeg tro at med de første spillene som kommer du ikke vil merke så mye forskjell, men når bølge to med spill til x-box 360 kommer, vil din pc sakke akterhen. Spillmessig vil 360 ha et lengre liv en den pc'n. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Se signatur for pc specs. Har koblet pc'en til Pioneer plasma skjermen min med en VGA kabel (eneste mulighet). Siden skjermen støtter ekte XGA oppløsning blir det veldig skarpt / klart bilde. Sitter 3 meter i fra og leser relativt liten tekst uten problem i 1280X768. Men siden skjermen er en HDTV, blir da grafikken merkbart bedre med Xbox'en med HD 720p eller 1080i oppløsning? Er en sånn type som kjøper alt som er kult. Stor gadgetfreak... men trenger jeg å blåse 3500,- + spill og ekstra spillkontroll etc når jeg har den pc'en jeg har? Håper å høre fra noen som har peiling. 5198893[/snapback] 720p er 1280x720 oppløsning. Du sitter vel og spiller 1280x768 allerede vil jeg tro med PC'n din. Så oppløsningsmessig er det ikke mere å hente. TV'n din tar inn 1080i signaler men må jo skalere det ned til 1280x768 alikevel da den fysisk ikke har flere punkter. Og for raske bevegelser som i spill, så regnes nok progresiv framvisning som det beste. Så da blir nok 720p den oppløsningen du vil bruke fra en evt. xbox 360. (VGA overføringen din fra PC er progresiv den også.) Med de spec'sene du har på PC'n så slår du nok xbox 360 ytelsesmessig. Da kommer det mere ann på om du vil ha spillene som kommer til 360'n. Det kommer en del titler til 360 som ikke umiddelbart finner veien til PC. (Og den andre veien også). Er du gadgetfreak - kjøp gjerne. Spill Project Gotham Racing 3, spill Kameo, spill Perfect Dark Zero... I tillegg, multiplayer med venner i splitscreen er moro på xbox360. Ikke fullt så enkelt med PC kanskje? Jeg tror xbox live også med 360'n blir en bra ting. Dr.Peedee 5198931[/snapback] Bra svar Doc Tror PGR3 blir bra, og det du sa om multiplayer i splitscreen er jo kult... Men det du sier er altså at jeg ikke vil få bakoversveis av grafikken på 360 vs pc'en min? Det er vel det jeg var mest spent på.... 5198954[/snapback] Nei, det kan jeg med stor sikkerhet si at du ikke gjør på spill som både kommer ut til PC og xbox360. Har dog lest reviews av Call of Duty 2 der anmelderen mener det er bedre på 360 pga konstant 60fps uansett og at grafikken skal være like bra som til high end PC. Så, skal aldri si aldri. Men Quake 4 på xbox 360 sliter visst framerate messig i følge reviews. FPS er på mange måter best på PC synes jeg da. Men det er noe med enkelheten ved en xbox 360, den skrur seg raskt på, ingen drivere å passe på å oppdatere osv... Du veit at ved multiplayer via internett så sitter folk i andre enden med "maskin" med samme spec's, ingen med fordeler/bakdeler i forhold til andre spillere. Har du penga så får du ved den PC'n og en xbox360 det beste fra begge verdener da. Dr.Peedee Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg tror det er en stund til vi ser feks bilspill som PGR3 på PC, ikke fordi pcen din er for svak, men spillene blir utviklet så de også skal fungere på andre pcer,samt utallige kombinasjoner hardware. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Med de spec'sene du har på PC'n så slår du nok xbox 360 ytelsesmessig. Jeg ville ikke vært altfor sikker på det her. Husk at xbox 360 ikke blir belastet med et tungt operativsystem som kjører i bakgrunnen. Husk at vanlig xbox er en pentium 3 som kjører på 733 MHz med 64 MB ram, og den ville BANKER en tilsvarende PC i ytelse på spill. Xbox har tre kjerner på 3,2 GHz og 512 MB delt minne, + 10 MB (som jeg ikke husker helt hva var for..hehe) Hvis man sammenligner specsa, kommer du bare litt over 360. Når det er sagt, vil jeg tro at med de første spillene som kommer du ikke vil merke så mye forskjell, men når bølge to med spill til x-box 360 kommer, vil din pc sakke akterhen. Spillmessig vil 360 ha et lengre liv en den pc'n. 5198967[/snapback] Godt poeng det med windows som ligger i bakgrunnen med ørti prosesser igang. Som en god gammal PC spiller er jeg veldig spent når jeg får 360'n snart. Og du har nok rett i at det tar tid før 360'n utnyttes fullt. En annen ting som er fordel med xbox360 er at de som utvikler spill til den trenger ikke ta hensyn til ørtinihundre typer maskinkonfigurasjoner og trenger bare konse på å skvise mest mulig ut av en type konsoll. Tja... detta blir moro uansett. Dr.Peedee Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Først å fremst, WOW en rå maskin og skjerm du har! Xbox360 er nok ikke noe spesielt kraftigere en maskinen du sitter på nå, men saken er det at den kommer som andre sier her til å kunne prestere mye mye mere om noen mnd når dem klarer å leke litt mere med kraften i den. Om Xbox360 hadde hatt et tungt opperativ system som Windows og alt anna møkk som en pc trenger for å fungere til alt den kan brukes til så hadde Xbox360 ikke vært stort å juble over. Men den er en rein spillemaskin så den får mere kraft bare av den grunnen egentlig. Om jeg hadde vært deg så hadde jeg kjøpt meg en Xbox360 maskin pga endel spill som ikke kommer til pc. Og du har jo en rå skjerm så en HD klar konsoll synes jeg du burde ha i sammlinga di Lenke til kommentar
Avean Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Xbox360 støtter ikke 1080 oppløsninger Da må du vente til PS3 kommer. 5198923[/snapback] Du husker nok feil. Den støtter 720p og 1080i. Dr.Peedee 5198934[/snapback] Nei bare les reviews fra itavisen. What about 1080p?At launch the Xbox360 will NOT support 1080p output. MS has claimed that if the market demands it they might consider adding it later. Ergo det blir ikke mye satsing på 1080p spill noe som Sony satser igjen veldig sterkt på . Det er faktisk sykt mye forskjell mellom 720 og 1080p oppløsninger Endret 24. november 2005 av Avean Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Xbox360 støtter ikke 1080 oppløsninger Da må du vente til PS3 kommer. 5198923[/snapback] Du husker nok feil. Den støtter 720p og 1080i. Dr.Peedee 5198934[/snapback] Nei bare les reviews fra itavisen. What about 1080p?At launch the Xbox360 will NOT support 1080p output. MS has claimed that if the market demands it they might consider adding it later. Ergo det blir ikke mye satsing på 1080p spill noe som Sony satser igjen veldig sterkt på . Det er faktisk sykt mye forskjell mellom 720 og 1080p oppløsninger 5200203[/snapback] Du leste ikke innlegget mitt nøye nok, eller jeg "gjettet" ikke din mening godt nok. Da du skrev at den ikke støttet 1080 (uten noen i eller p bak) oppløsning så visste jeg ikke at du kun tenkte på 1080p og ikke regnet med 1080i. Åkke som, Xbox 360 støtter, som jeg skrev, 720p og 1080i. Når det gjelder 1080p så sier det seg selv at det er et bedre format enn 720p (og 1080i). På svært svært mange av de HDTV'ene som er på markedet i dag så går ikke oppløsningen noe høyere enn 1366x768. Så hvis jeg spiller spill på min HDTV i 1080p (1920x1080) som må det likevel skaleres ned til panelets oppløsning og da er jeg så nærme 720p alikevel (1280x720) at jeg veit faktisk ikke om jeg (eller andre) vil se noe særlig forskjell. De fleste plasma TV'ene har faktisk 1024x768 oppløsning i størrelse opp til 42/43 tommer, mens de på rundt 50 tommer har jeg sett på 1280x768 og deromkring. Men ja jøss - gi meg en TV med høy nok oppløsning og 1080p støtte - PS3 kommer til å se vanvittig bra ut! Jeg skal ha PS3 uansett - tror den blir lekker i 720p også. Dr.Peedee Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hvordan blir det hvis man setter xbox360 til å gi 720p oppløsning til en vanlig CRT? vil den nedskalere bildet? Har dette i Xbox Media Center, der den skalerer ned 720p filmer til philipsen (32pw8719) min, og det blir meget bra bilde. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 1080p er jo rimelig langt unna enda og det finnes vel knapt tv`er som støtter det. Ihvertfall her. Og jeg tror ikke PS3 eller noen andre kommer til å rendre spillene i den oppløsningen. 99% vil nok rendres i 720p og noen få også 1080i/p. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg også tror at PS3 kommer til å kjøre mest spill i 720p pga å kjøre i 1080i/p krever veldig mye av maskinen. Og de fleste spill trenger mere en 30fps for å se virkelig lekkert ut. En sjanger som ikke krever høy fps kan kanskje dukke opp i 1080i/p, adventure spill osv. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Man kan ikke sammenligne pc og konsoll. Se på specsene til PS2 og tenk på at bl.a GT4 kjører smooth på den. Kontorpc`en min er skikkelig rævva og den har laaaaangt bedre specs enn PS2, og kunne jeg kjørt et spill som GT4? Aldri i livet! Sammensetning og arkitektur er avgjørende her. X360 kan hamle opp med pcer som komme om 5 år spillmessig. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 ja det vil jeg faktisk tro når du ser hvor bra grafikk de klarer å presse ut av tilogmed 5 år gamle ps2.. se bare på burnout 4 feks, det ser veldig bra ut for å være ps2. Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Jaja... da er jeg overbevist... Xbox 360 blir nok julegaven til meg selv i år.... Artig å høre hva dere syns, og det er flere ting som gjør at jeg har bestemt meg for å investere. 1. Jeg er en gadgetfreak 2. PGR3 (og alle andre spill som kun blir tilgjengelig på Xbox 360) 3. Mye lettere som en sa i forhold til å slå på konsollen, slippe driver problem og inkompabilitet etc 4. Multiplayer med venner i splitscreen er moro på xbox360. 5. "HD klar konsoll synes jeg du burde ha i sammlinga di" Enig 6. Jeg er en gadgetfreak?! Vil bare avslutte med å si at grafikken på F.E.A.R., Battlefield 2, Need for speed - Most wanted, Call of duty 2 etc er helt fantastisk med pc'en og skjermen jeg har. (1280x768 med alle innstillinger på max) Gleder meg virkelig til å se forskjellen i forhold til Xbox 360'en... Bare det er jo verdt en del kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå