christian1986 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Da har jeg, etter mange uker med venting på at "søking" for feil skulle bli gjort nesten gitt opp. Men jeg bør kanskje begynne med begynnelsen: Det hele startet etter at telenor hadde "oppgradert" terminalen jeg er tilknyttet. Internett datt nå stadig ut, og dette vanskeliggjorde naturligvis nettspilling . Tok det så opp med Bergen Nett og media, som er min nettleverandør, og fikk forklaringen - STØY. Så ble det feilmeldt til telenor, men der var all trøsten jeg fikk at linjen var innenfor normalgrensen... Selv om jeg ikke får over 1000/150kbps på grunn av dette, er det altså ikke karakterisert som FEIL! Etter dette tok jeg selv kontakt med telenor for å forhøre meg, og etter flere timer som kasteball mellom ansatte i kundeservice, fikk jeg beskjed om å henvende meg til min telefonleverandør, her tele2(Det bør også nevnes at Telenor flere ganger benektet at de eier sentralen det er snakk om, selv om jeg vet dette!). Tele 2 sa så(etter bare 2 min venting), at det ikke er feil på linjen, eller rettere sakt - den er ikke grusom nok, så ingen tekniker blir sendt! Så status er da at Telenor og Tele2 mener at linjen er grei, mens Bgnett mener det er feil. Så da er spørsmålet: Hva gjør jeg ? Betaler jeg ikke linjeleie for at linjen skal vedlikeholdes? Vil det hjelpe å bytte leverandør, eller vil jeg ende i samme uføret en gang til? Hva bør jeg gjøre?!? Håper noen vet råd! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Dette må din ISP (BGNett) ta tak i. Det er de som er kunde hos Jara (Telenor), ikke du. Det skal ikke være ditt ansvar å ringe rundt for å mase på folk. Si til BGNett at du bytter ISP hvis de ikke hjelper deg. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Har prøvd dette. Svaret jeg får derfra er at telenor ikke vil se på dette, ettersom linjen tross alt er til stede... Vil det hjelpe med en ny leverandør, da jeg også da vil måtte gå gjennom samme sentral? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå