TBPhoto Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Som jeg lovte i den posten jeg først kom med denne kommentaren, her er det i tilbakemeldinger; Først og fremst vil jeg bare få ytre en kommentar her... jeg har ikke noe imot den 3-ordsregelen i utgangspunktet... men jeg synes faktisk at akkurat bildekritikkforumet burde ha vært unntatt denne regelen! Helt greit i andre poster og også greit at det ikke kun skal være f.eks. navnet på ett objektiv eller kamera... men som sagt så er ikke denne regelen på sin plass i bildekritkkforumet! Her skulle det være nok at vi setter tittelen på bildet eller noe lignende - eller skal hw nettverket slå ned på kunstneriske sjeler og virksomhet? Jeg setter ting litt på spissen, men jeg irriterer meg faktisk litt over at moderatorer som normalt ikke ferdes på akam delen plutselig feier inn og skal "rydde opp" fordi de har hatt en dårlig dag, fått kjeft av dama/læreren/foreldrene, whatever.... Nå er ikke den moderatoren som er på ferde her den verste, heldigvis er de fleste såpass greie at de i det minste gir denne advarslen. Men det er noen individer av moderatorarten som jeg har sett har stengt poster umiddelbart - igjen de som normalt ikke er så mye på akam delen av forumet. Bottom line er at det er mye inkonsekvent moderering innimellom. Bare til opplysning så kan jeg lese, også den delen som sier "Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet", men akkurat dette vil jeg kommentere her! Til opplysning til moderatorer og andre, så vil jeg poste akkurat det samme i "tilbakemeldinger" nå etterpå. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Må bare si meg enig. En del ganger er titler med både 1 og 2 ord nok så lenge de sees i sammenheng med forumet de er postet i. 3-ords-regelen, og forsåvidt 14-tegns-regelen, og andre som håndheves blindt uten noen form for skjønn er jeg ikke noe fan av! Lenke til kommentar
olemm Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Dette og generelt håndheving av topic-regler har det vært forsøkt kommentert på før, men det er vanskelig å nå fram med kritikk her, en hver tråd med slike forsøk på diskusjon har blitt stengt ned raskt. Flere har forsøkt seg med "hvorfor ikke oppvise skjønn" som argumentasjon uten at dette har ført noe sted. Å snakke om moderators motivasjon er meningsløst, men jeg er enig i at regelrytteri fører til lite annet enn frustrasjon blant forumets brukere, og slike forum er faktisk avhengig av de "faste" brukerne. Normalt skal brukernes reaksjonene være nok for å identifisere hvorvidt en topic er for dårlig eller ikke, og det er mange eksempler på at et slik system funger uten overaktiv håndhevelse fra moderator. IMHO er imidlertid kanskje bildekritikkforumet det forumet hvor det er mest nødvendig med grundige titler, fordi det er vanskelig å ut i fra forsiden på akam å skille en bildekritikkpost fra andre type poster. Systemet har i det hele tatt rom for forbedring, selv om det fungerer forholdsvis godt nå. Endret 24. november 2005 av olemm Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg vil tro at bildekritikk forumet ikke vil være noe unak av 3 Ord-regelen, selv om det kunne vært det, men jeg vet at moderatorene ser litt slakt på regelen i det forumet. (utaler meg som bruker) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Flytter denne tråden over til tilbekameldinger om forumet, sjølv om den omtalte kategorien tilhører akams forum, så er site-tilbakemeldingene "reservert" for ting som går direkte på sidene mens forumet har ein felleskategori for prolbemer/ris/ros. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg