Eulogy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) UEFA kan gi spilleren straff hvis de bestemmer seg for å sjekke nærmere på saken. NFF kan ikke gjøre noe med dette. Det er jo en gresk spiller det er snakk om. 5198525[/snapback] Du misforstod meg litt Jeg vet at det er UEFA sin sak. Men det jeg lurte på var om de kunne gjør det siden han allerede har fått straff (gult kort) Jeg trakk frem NFF fordi det samme skjedde i Norge. Tror det var en Brannspiller som knakk begge bena i den ene foten. 5198542[/snapback] Gult kort er rett og slett ikke en straff. Så ja, de kan fortsatt gi han straff, selv om han hadde fått rødt kort. Kort har ingenting å si i dette tilfellet hvis FIFA/UEFA bestemmer seg for å gjøre noe. jeg har spilt i bedriftsnivå mange ganger, har spilt der siden jeg var 14år ca.. tviler? vel det driter jeg i.. Spiller for tre klubber jeg, huff et ekte lag, og to spiller jeg for moro skyld eller når de trenger meg tviler? vel jeg driter det? Jeg kan bare si at jeg har erfaring Du har spilt der i 3 år altså. Siden du var 14. Er ikke det en lov eller regel som gjør at man ikke kan spille seniorfotball før man er 16, eller gjelder ikke dette bedriftsnivå? Du spiller altså på et "ekte" lag og bedrift. Hva er den tredje da? Det må vel være noe hobby greier? Du kan bare spille på to lag. Endret 23. november 2005 av Eulogy Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Goophy : Når man er proffe fotballspillere, slik som disse, så pleier man som oftest å ta litt hensyn til hverandre. Og på bedriftskamper er det ganske anderledes... Men hvis du så hendelsen på TV, så ser du at dette skjer en meter fra sidelinjen, han var heller ikke i en farlig posisjon. Så da bør man ikke takle så hardt man kan, med knottene først. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Korleis du klarer å få det til å bli eit uhell forstår eg ganske enkelt ikkje. Han stormar inn i ei takling på ein spelar som står heilt på sidelinja, kanskje til og med utafor bana. Han bryr seg ikkje om ballen i det heile tatt. Om du ser på biletet som er på db.no ser han ikkje på ballen i det heile tatt, han kunne ikkje brydd seg mindre om den. Den var meint til Goophy. Endret 23. november 2005 av ptv- Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det var noen her som nevnte at RBK spilte dårlig i 1.omgang fordi Skjelbred ble skadet, at de ble påvirket av skaden. Hvis det er tilfelle så har de ingenting på en fotballbane å gjøre. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Korleis du klarer å få det til å bli eit uhell forstår eg ganske enkelt ikkje. Han stormar inn i ei takling på ein spelar som står heilt på sidelinja, kanskje til og med utafor bana. Han bryr seg ikkje om ballen i det heile tatt. Om du ser på biletet som er på db.no ser han ikkje på ballen i det heile tatt, han kunne ikkje brydd seg mindre om den. Den var meint til Goophy. 5198677[/snapback] Jeg har gjort akkurat det samme selv ved et uhell, hvorfor skal ikke han kunne gjøre det da? Hvem som helst kan komme litt for sent inn i en takling. Har du sett videoopptak av synet til personen som taklet siden du tydeligvis vet han ikke så på ballen? Uansett, unggutten visste jo at dette kunne skje da han begynte å spille fotball. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Gult kort er rett og slett ikke en straff. Så ja, de kan fortsatt gi han straff, selv om han hadde fått rødt kort. Kort har ingenting å si i dette tilfellet hvis FIFA/UEFA bestemmer seg for å gjøre noe. Har du noe som kan backe opp om dette? Jeg har et konkret eksempel og vet de har de samme reglene i flere ligaer i Europa. Kom gjerne med noe som motbeviser dette. Dommeren så situasjonen (hvor godt kan alltids diskuteres) og straffet spilleren med gult kort. Da har han fått sin straff og det kan ikke gjøres noe mere. Hvis han hadde fått rødt kunne UEFA (FIFA har ikke noe med dette å gjøre) satt antall kamper utestengelse til det de føler er rett. Og slutt med flaminga av Goophy, han har rett til sin mening akkurat som dere har rett til deres. Høres ut som Per døde i dag slik som folk snakker om situasjonen. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Korleis du klarer å få det til å bli eit uhell forstår eg ganske enkelt ikkje. Han stormar inn i ei takling på ein spelar som står heilt på sidelinja, kanskje til og med utafor bana. Han bryr seg ikkje om ballen i det heile tatt. Om du ser på biletet som er på db.no ser han ikkje på ballen i det heile tatt, han kunne ikkje brydd seg mindre om den. Den var meint til Goophy. 5198677[/snapback] Ser du hvor øyene hans er? Du ser bare bakhodet på spilleren. Et bilde kan lyve. Jeg har sett episoden flere ganger nå. Ballen er i nærheten av begge spillerene faktisk. Ballen ble spilt bort et millisekund før taklingen skjedde. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Og du har jo selvfølgelig mer fotballforståelse enn Roar Strand? Jamnfør linken til dagbladet? 5198620[/snapback] Nei, mine evner som tankeleser er nok noe dårligere enn Roar Strand sine må jeg innrømme. Det var nok ikke noe mer enn et uheldig uhell i kampens hete, hvis meningen var å skade han vil jeg tro grekeren kunne gjort en mye bedre jobb om han ville. 5198630[/snapback] Man trenger jo ikke skade karen mer enn at han må gå av banen. Om han kan spille neste kamp er ravende likegyldig. Usikker på om det var et uhell. Jeg reagerte ikke så veldig på den når jeg så taklingen live, men på reprisene ser det ille ut. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Korleis du klarer å få det til å bli eit uhell forstår eg ganske enkelt ikkje. Han stormar inn i ei takling på ein spelar som står heilt på sidelinja, kanskje til og med utafor bana. Han bryr seg ikkje om ballen i det heile tatt. Om du ser på biletet som er på db.no ser han ikkje på ballen i det heile tatt, han kunne ikkje brydd seg mindre om den. Den var meint til Goophy. 5198677[/snapback] Jeg har gjort akkurat det samme selv ved et uhell, hvorfor skal ikke han kunne gjøre det da? Hvem som helst kan komme litt for sent inn i en takling. Har du sett videoopptak av synet til personen som taklet siden du tydeligvis vet han ikke så på ballen? Uansett, unggutten visste jo at dette kunne skje da han begynte å spille fotball. 5198698[/snapback] Og hvordan kan du vite at det var et uhell da? Så du mener at det å røske sener etc. er verre enn å knekke leggen to steder? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Så du mener at det å røske sener etc. er verre enn å knekke leggen to steder? 5198719[/snapback] Jeg mener ikke, jeg VET. Knekke leggen på to steder er peanuts i forhold til å rive av korsbånd, akillessener etc. Skjønner ikke at dere gidder si imot meg på akkurat det, da dere tydeligvis ikke har det grann peiling på hvordan det er eller hvordan det funker å trene seg opp igjen etter slikt. Jeg vet ikke at det er et uhell, jeg sier bare at det er temmelig sannsynlig. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Når det gjelder skader så har Goophy ganske så rett. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Så du mener at det å røske sener etc. er verre enn å knekke leggen to steder? 5198719[/snapback] Jeg mener ikke, jeg VET. Knekke leggen på to steder er peanuts i forhold til å rive av korsbånd, akillessener etc. Skjønner ikke at dere gidder si imot meg på akkurat det, da dere tydeligvis ikke har det grann peiling på hvordan det er eller hvordan det funker å trene seg opp igjen etter slikt. Jeg vet ikke at det er et uhell, jeg sier bare at det er temmelig sannsynlig. 5198739[/snapback] Det var et uhell, intet mer, lev med det. 5198386[/snapback] Hmm, en venn av meg brakk leggen på ett sted. Det tok ett år før han ble bra igjen. Jeg røk korsbåndet, og senene ble slitt, etter en takling for fem måneder siden. Er nok tilbake på banen om en-to måneder. Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Fy f**n i h****tte! Har bare en ting å si, som en på vg forumet sa: "Ikke tilfeldig at ingen greske statuer har armer og bein i behold!!" Blir så forbanna sur når det ser ut som han faktisk gikk inn for å skade! omg...*irritert* Endret 23. november 2005 av NoXic^ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Hmm, en venn av meg brakk leggen på ett sted. Det tok ett år før han ble bra igjen.Jeg røk korsbåndet, og senene ble slitt, etter en takling for fem måneder siden. Er nok tilbake på banen om en-to måneder. 5198777[/snapback] Det kommer helt an på hvordan du behandler det. Hos en vanlig lege eller på et vanlig sykehus får du ikke behandling en idrettsmann verdig, der går alt på å gjøre ting så sikkert og nøye som mulig. Stikker du innom NiMi feks. vil du få helt annen behandling og vil kunne trene underveis. Som sagt, ikke gidd engang. Btw, sliter han med jern eller kalsium-mangel? Er ikke rett at det skal ta ett år for et bein å gro... Og et røket korsbånd blir aldri bra igjen. Endret 23. november 2005 av Goophy Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Støtter Goophys uttalelser ang. idrettsskader. Sliter selv med en del leddbånd som aldri vil bli like bra som de en gang var. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Advarer mot veldig sterke ord under! Står mye stygt under her med andre ord! Nå er jeg så utrolig forbanna! Jeg ble utrolig sint da jeg satt på jobb og hørte det på radioen at jeg ga siden på isbitmaskinen et stort hakk! FAEN for en idiot den grekern er. Han skulle hatt så utrolig juling for den grusomme taklinga! FAEN HELLER! Ikke nok med det! Men jeg har nå mistet all respekt for Trond Sollied! Han viser at han er en utrolig stor IDIOT som virkelig fortjener et spark bak! Og jeg som håpet at han skulle ta over RBK da vi trengte en ny trener. At det er mulig å komme med sånne idiotiske kommentarer som f. eks: - Taklingen var grei nok. Min spiller traff både ballen og beinet. Det var uflaks, sa Sollied til TV3. Jeg vil gjerne be dere lese denne her: http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=89911 La meg også fortelle om disse grekerne som kom med buss fra Hellas. Ved Ila i dag har en person blitt slått rett ned av disse hooligansene. Hvorfor? Jo de tagget på en vegg og en kar fra kommunen så dem og startet å kjefte. Svaret var å bli slått rett ned. Men jeg er utrolig glad at et slikt drittlag med en så utrolig idiotisk trener blir slått ut av cupen(e). Og jeg HÅPER for guds skyld at den idiotiske spillern får en stor smekk på pungen og at kjernen tar affære i kveld ved å bue ut den dusten på vei ut til spillerbussen! Per Ciljan knakk forresten begge bein i leggen. Ikke godt med andre ord. For det andre: leggen skal ikke kunne bøyes! Sånn da har jeg fått sagt mitt! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Fire poster fra en annen identisk tråd er flyttet over hit. For ordens skyld bør trådstarter endre topic til noe mer passende. Endret 23. november 2005 av Dotten Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) ja bytt til: Skjelbred - Knekt ben || en jævel greker - gult kort forresten: Forhåpentligvis endrer han oppfatning når han får tenkt seg om. For taklingen var direkte grusom. Trond Sollied avviser imidlertid at han hadde gitt spillerne beskjed om å ta Skjelbred hardt. - Nei, selvsagt ikke. Det går ikke an å skade en annen spiller med overlegg, understreker han. Joda. det funker fint å skade en annen spiller med overlegg. veldig enkelt. skadet flere motspillere i min karriere på det lokale småguttlaget. Ikke så ille som dette men ganske ille allikevel Endret 24. november 2005 av Breiker Lenke til kommentar
magnus310 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Stakkars Per Ciljan! Han var på vei oppover nå, var tatt ut på landslagssamling og greier, men nå kan han ikke trene med ball før på senvinteren... Hendelsen bør granskes av UEFA, så Stoltidis kan få en straff som svir. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Støtter Goophys uttalelser ang. idrettsskader. Sliter selv med en del leddbånd som aldri vil bli like bra som de en gang var. 5198827[/snapback] Ja enig jeg å.. Reiv av et leddbånd i ankelen jeg, vil ikke anbefale noen å gjøre det for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå