Niding Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har ein situasjon der eg ikkje får internett tilgang pga kapasitetbegrensinger (utjevningskabel). Må dermed koble opp via naboen i etasjen under. Jeg kunne tenke meg å slippe å dra en 15-20 meter lang nettverkskabel mellom etasjene, og vuderer Wireless network. Når eg spør bekjente med "peil" så sier noen at Wireless funker flawless så lenge avstanden mellom sender og mottaker ikkje blir for stor (i mitt tilfelle blir avstanden ca 7-8meter i luftlinje gjennom et tynt gulv.) Og noen sier at wireless er tregt og en risikerer packetloss osv. Iogmed eg spiller en del Counterstrike (og FPS spill generelt) så "krever" eg en connect med god respons. Da er spørsmålet, holder Wireless eller ikkje? Eg antar at Kabel fungerer best, men OM wireless holder i massevis i forhold til FPS spill så kan eg leve med en VISS preformance reduksjon...men, som sagt, ikkje FOR stor reduksjon. Et annet spørsmål er; hva hastighetsbegrensninger setter wireless ? Ser snakk om 54mbps, men også 108mbps; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312398&cks=PLC Og hvilke max hastigheter kan eg da få fra internett leverandøren; 1mbit? 2, 3 ,4 20? Lurer også på hvilke begrensninger det er på lengden på ein netverkskabel i forhold til signal kvalitet...? Kan også ta imot tips om et bra merke! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Tipper Wireless vil funke fint hos deg jeg. Min erfaring er ihvertfall at så lenge gulvet ditt er tynt så går det fint, litt avhengig av hvor tynt, og hva slags materiale det er av.. Lenke til kommentar
Niding Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314626&view=detailed Har også lest Hardware.no reviewen av dette kortet... Ser veldig bra ut. Noen som har erfaring med dette ilag med FPS spill? (counterstrike osv... hva ping en jevnt over ligger på?) Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vanlig Cat-5 nettverkskabel bør ikke være over 100m, så i ditt tilfelle er det ikke noe problem med lengden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå