lysbryter Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 En kamerat av meg har ei maskin basert på en Celeron 500 prosessor på et Tekram P6BX-A-hovedkort (nyeste BIOS, riktignok fra år 2000). Fra før har han en WD 40Gb disk, og har nå nylig kjøpt en 80Gb Special Edition med 8Mb cache. BIOS finner disken, og alt ser ut til å gå bra inntil "lista" over alle komponenter kommer opp rett før OS starter (husker ikke hva dette stadiet i bootprosessen kalles). I det den nye disken skal listes opp, fryser maskina, akkurat i det den skal lese/initiere disken. Det samme skjer dersom jeg prøver å forandre på innstillinger i BIOS; maskina fryser. Jeg har partisjonert og testa disken i min egen PC også, og der funker den bra. Vi har prøvd disken både som master og slave osv, uten noen forandring. Jumper/IDE-innstillinger er selvsagt korrekte. Hva kan dette være? Kan det være at hovedkortet ikke støtter disken pga den ekstra cachen? (wild shot) Redigert: Ser i denne posten at andre også har hatt problemer med store disker på dette hovedkortet... [ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-08-30 16:47 ] Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Ingen tips? Her står det kanskje noe som kan hjelpe meg, men jeg er litt usikker på hva de "EZ Tools"-greiene egentlig er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå