Gå til innhold

Mus og tastatur til Xbox360

Mazeking

Anbefalte innlegg

Jeg mener at hvis man spiller FPS på konsoller, takker man ja til sjarmen ved å bruke håndkontrollere.  :)

5215552[/snapback]

Ja, man har jo ikke noe valg. :nei:

Men jeg er helt enig i at det ikke blir fair, så lenge det er gamepad som tross alt er standarden. Da kunne de jo bare satt opp egne servere for forskjellige typer kontrollere.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener at hvis man spiller FPS på konsoller, takker man ja til sjarmen ved å bruke håndkontrollere.  :)

5215552[/snapback]

Ja, man har jo ikke noe valg. :nei:

5215560[/snapback]

Derfor må du slutte å klage og heller bite i det sure eplet ved enten å spille med mus og tastatur på PC, eller bruke håndkontroller på konsoll. :)

Lenke til kommentar
Derfor må du slutte å klage og heller bite i det sure eplet ved enten å spille med mus og tastatur på PC, eller bruke håndkontroller på konsoll. :)

5215594[/snapback]

Hehe, sant nok. Det er jo forøvrig det jeg har gjort hittil, da (brukt PC til FPS altså). Har kun ett FPS-spill til Xbox, nærmere bestemt Halo, og ble så frustrert over kontrolleren der at jeg kjøpte meg Fragjoy (som er et adapter som gjør det mulig å koble til mus/tastatur).

Men Fragjoy er ikke akkurat noen optimal løsning det heller, pluss at det jo selvsagt blir urettferdig hvis man bruker det i multiplayer.

Så da blir det nok PC jeg kommer til å spille FPS på en stund fremover fortsatt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Dere som foretrekker håndkontroller er i allefall heldige, siden det er det de har valgt å støtte på konsollene.

Tenk bare hvor ille dere sikkert ville synes det ville vært dersom neste generasjons konsoller kun tillot bruk av tastatur/mus i spill, siden dere da ville bli tvunget til å bruke en kontroller dere ikke liker like godt. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du forhåndsdømmer håndkontrollere en smule. Kanskje hvis du ikke er så sta og kanskje tilbringer et par timer med disse kontrollene, at du da kanskje trives med de etterhvert. :) Det er kanskje vanskeligere, men min mening er at det er mye morsommere når man først kommer inn i det. ;)

Lenke til kommentar

Godt mulig du har rett. Dersom Xbox 360 ikke kommer med annet enn gamepad til FPS-spillene sine, kan det nok hende jeg tar mot til meg og prøver å venne meg til den typen kontroller etterhvert jeg også, men da må det komme et VIRKELIG bra FPS-spill først.

Halo 3 kanskje? :)

Lenke til kommentar
Godt mulig du har rett. Dersom Xbox 360 ikke kommer med annet enn gamepad til FPS-spillene sine, kan det nok hende jeg tar mot til meg og prøver å venne meg til den typen kontroller etterhvert jeg også, men da må det komme et VIRKELIG bra FPS-spill først.

Halo 3 kanskje? :)

5223173[/snapback]

Jeg kan med hånden på hjertet si at du kan glede deg til Halo 3. Nei, jeg har ikke prøvd spillet enda( :p ), men har du prøvd både eneren og 2'eren vet man at Bungie ikke vil gjøre noen fatale feil i 3'eren! Totalt har jeg vel spilt Halo 2 i ca. 1200 timer, og Halo 1 i rundt 500. :blush: Så å venne deg til håndkontroller tror jeg du gjør lurt i :D Du kan jo alltids kjøpe Halo 1 og 2 mens du venter på 3'eren da, og trene inn "aimen".

Lenke til kommentar

Jeg har jo Halo 1 allerede da, til Xboxen min, men bare tanken på å bruke gamepad i det spillet får meg til å grøsse nedover ryggen her. :p

Men Halo 3 blir forhåpentligvis så bra at jeg ikke har noe annet valg enn å spille det, gamepad eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg spiller det ikke lenger. :)

Jeg har spillt det kanskje totalt 2 timer eller noe sånt (det fulgte med Xboxen min), og da med gamepad. Men jeg syntes håndkontrollen var såpass unøyaktig og upraktisk i den typen spill sammenliknet med mus/tastatur, som jeg jo er vant til fra før, at jeg rett og slett ga opp å spille det spillet videre.

Jeg testet senere ut Fragjoy også (adapter som tillater tilkobling av mus/tastatur), bare for å se hvordan det fungerte, og det var faktisk en god del bedre synes jeg. Men HELT optimalt var det likevel ikke, blant annet fordi y-aksen var en god del mindre følsom enn x-aksen, men det fungerte tålelig greit likevel.

Men det har likevel ikke blitt til at jeg har spilt det noe mer, siden jeg ikke syntes Halo 1 i seg selv svarte helt til forventningene.

Lenke til kommentar
Vel, jeg spiller det ikke lenger. :)

Jeg har spillt det kanskje totalt 2 timer eller noe sånt (det fulgte med Xboxen min), og da med gamepad. Men jeg syntes håndkontrollen var såpass unøyaktig og upraktisk i den typen spill sammenliknet med mus/tastatur, som jeg jo er vant til fra før, at jeg rett og slett ga opp å spille det spillet videre.

Jeg testet senere ut Fragjoy også (adapter som tillater tilkobling av mus/tastatur), bare for å se hvordan det fungerte, og det var faktisk en god del bedre synes jeg. Men HELT optimalt var det likevel ikke, blant annet fordi y-aksen var en god del mindre følsom enn x-aksen, men det fungerte tålelig greit likevel.

Men det har likevel ikke blitt til at jeg har spilt det noe mer, siden jeg ikke syntes Halo 1 i seg selv svarte helt til forventningene.

5226814[/snapback]

Rart at man ikke kan skifte sensitivitien på de forskjellige aksene da, hvis det var et problem. Burde ikke solgt et "defekt" produkt som det.

At du ikke liker Halo 1 er jo helt opp til hver enkelt. Liker du det ikke, er det ingenting å gjøre med det. 2'eren er derimot lettere i drift. Styringen er lettere, det er lettere å drepe folk, pistolen som hadde stor power i 1'eren krevde treffsikkerhet osv. Derfor er Halo 2 mer brukervennlig for nybegynnere, men selvfølgelig funker det for viderekomne også. Det store minuset til Halo 1, var jo at det ikke inneholdt Live da det kom :hrm:

Har du forresten prøvd Halo 2 Juke?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke prøvd Halo 2 enda, selv om jeg nok burde ha gjort det. Har hørt mye bra om det, for å si det sånn. :)

I det siste har jeg konsentrert meg mest om PC-spill når det gjelder first person shooters (og et par andre kategorier, som f.eks. strategispill), det eneste jeg stort sett har spilt på Xbox er slåsspill, og da spesielt Def Jam: Fight for NY (dette vil jeg forøvrig anbefale på det varmeste). Har også spilt de siste Mortal Kombat-spillene, samt Dead or Alive 3, men etter at jeg prøvde Def Jam ble de andre plutselig mye kjedeligere. :p

Gamepads er forøvrig helt ideelle i den typen spill synes jeg, og forøvrig er det jo stort sett bare konsoller man får kjøpt slåsspill til for tiden, så da passer jo det bra. Slåsspill alene er jo grunn nok til at jeg trolig kommer til å skaffe meg en Xbox 360 etterhvert.

Lenke til kommentar
ser for meg å spille et bra MMORPG i godstolen i stua med keyboardet på fanget og kontrolleren i hånda.. Funker jo fett det :) Bare bruke keyboardet når man skal skrive til spillere. resten håndkontroll

5231031[/snapback]

Funker det ikke å snakke med hverandre via headset da? :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
ser for meg å spille et bra MMORPG i godstolen i stua med keyboardet på fanget og kontrolleren i hånda.. Funker jo fett det :) Bare bruke keyboardet når man skal skrive til spillere. resten håndkontroll

Funker det ikke å snakke med hverandre via headset da? :dontgetit:

Jeg har i hvert fall bestil med den XCM XFPS 360 Sniper adapteret nå :D

Lenke til kommentar

Vil ikke si att jeg er noe spesielt god med mus og tastatur siden jeg har slutta å spille på pc forlengst siden pcer gjør meg fattigere hele veien

Men dem som sier FPS skal spille på pc og ikke konsoller har ihvertfall dårlig aim

Da skulle dere sett meg på Cod 4 ;)

Har vel 7400kills og 3400 deaths, killratio 2.24, dette gjelder da PS3 versjonen men har det noe å si siden jeg bruker håndkontroller på begge maskinene :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...