k1ngkong Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Skal få meg et nytt kabinett til jul, har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe. Så jeg vil høre på anbefalingene til dere andre der ute. Skal ha et stilig kabinett med litt dill dall, med god plass og dør-åpner må man jo ha , mer vet jeg ikke Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Noen kabinetter: Billig jallamekk Stort tungt kvalites kabinett Nice midi kabinett Enda et nice midi tower Midi tower Ville gått for Tsunamien (Nr 4) bra kabinett, en kompis av meg har det.. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Lian li: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=134&mcat=c134 Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Ville gåt for TT Tsunami Dream m/vindu! Quoter til en på forumet: ThermalTake Tsunami Dream -ville uten tvil valgt tt tsunami.. snakker av erfaring her.. har dette kabinette selv og er 110% strålende fornøyd. det ser helt fabelaktig ut og er av topp kvalitet.. de fleste kabinettene du har linka til er" jalla 14tiss" greier... av dårlig kvalitet(mye plast) og lite å by på bortsett fra utsende.. fordelene med tt tsunami: -veldig pent! har sølvutgaven! - god kvalitet på kassa, er av aluminum og front døra er av børsta stål! - god kjøling, 2x 12cm vifter(samt en 9cm hvis man har vindu i døra). det er også montert et avtagbart støvfilter som hindrer at kabinette støver ned! - man kan ta ut og inn hdd ramma+ ramma til 3.25 brønnene(floppy) osv. det er også gummi oppheng til hdd ene! samt at de festes med med følgene thumb srews noe som også er et stort pluss wink.gif - kabinette har også "skrueløse" fester til pci spora. men har personlig valgt å ta av dette feste pga utsende.. bruker nå noen av de mange tumbsrewsa som fulgte med. - er lås på side døra+ front døra(ene). - lav vekt.. med "vindu i døra" veier kassa bare 5,6kg - under et lite lokk på toppen er det 2xusb porter, lyd, mic og firewire. - er føtter under kabinette som kan"brettes ut/inn" ulempene: - de medfølgene viftene bråker litt, men det løses enten ved vifte styring eller rett og slett kjøp nye vifter.. og er ikke alle som er fult så "nøye" på støy som meg! tips: vifte grillen som sitter på 9cm(92mm) vifta er veldig tett, så den burde uten tvil fjernes/byttes.. gjort dette selv og cpu tempen sank med 5-6 grader! har noe alla Denne en annen ting som kan være greit å gjøre er å klippe vekk"gitteret" bak 12cm vifta bak+ forran 12cm vifta i front, litt mer luft kommer til og tror lyd nivået synker bitte litt. enda litt mer han skrev om det+ en annen sin erfaring: Henger meg på dette forslaget av de overnevnte kabinettene, eneste minuset jeg kommer på som ikke er nevt er vel at noen viftestyringer kræsjer med frontdøren... når det gjelder viftestyring og tt tsunami så er dette desverre sant:( vifte styringer med "utsåtende" knapper osv vil butte i døra:( men det er fortsatt ikke helt utelukket å ha viftestyring. selv har jeg Denne og den passer fint.. (vel og merke etter litt omskjering tongue.gif).. pga den tar 2stk 5.25 brønner.. men det finnes flotte viftestyringer som passer perfekt og. eks: Denne cooler masteren som er en topp viftestyring wink.gif og når det gjelder den grillen så er jo ikke det et"must" men det er ganske så smart wink.gif finnes jo mange"tøffe" vifte griller å få tak i;) en annen "fordel" jeg glemte om tt tsunami er at det følger med en "støv-klut" til å tørke vekk støv, 2"par" nøkler og et "trekk" til å dra over kabinette når man skal på lan etc wink.gif Håper dette hjalp litt Endret 23. november 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) ja tt tsunami er å anbefale! ;)har denne herligheten selv:love: Men lian li er også knall kabinetter.. -ser du skal ha et kabinett med stor plass? hva legger du i det? eks tenker du på "big tower", i så fall er cm stacker et veldig bra valg! men også tt armor Endret 24. november 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå