wwimport Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Vi ser at mange skriver om oss, og finner det naturlig etter den "smellen" vi fikk oss fra en "fake" leverandør i USA. Derfor sendte vi ut en mail (forklaring) til alle som hadde bestilt produkter av oss. Vi vil gå til politianmeldelse mot firmaet i USA, som har lurt oss, og derved alle våre kunder. Vi har tapt, tid, penger og rykte på dette. Vi har stått frem med fullt navn, adresse og ellers alle opplysninger. Håper de fleste skjønner at vi ikke hadde til hensikt å svindle mulige kjøpere av produktene som det ble reklamert for på vår webside. Vi har jo ikke tjent noe på dette, og vi har ikke forlangt noen forskuddsbetaling av produkter. Hva skulle vårt motiv da være for å svindle ? Det hadde i så måte hvert et dårlig svindelforsøk. Vi skjønner at frustrasjonen mot oss er stor, og at det har kommet sterke reaksjoner mot oss. Vi har beklaget det som har skjedd ovenfor våre kunder. Vi har fått en del positive tilbakemeldinger fra kunder som har forstått hvilken situasjon vi er i, og takker for disse tilbakemeldingene. Flesteparten av de som bestilte produkter av oss (ikke alle) fikk også opplyst ved ordrebekreftelse, at "Vi forbeholder oss retten til å ikke stå ansvarlige for forsinkelser i frakt eller andre uforutsette hendelser som kan forhindre eller forsinke leveranse av produkt." Vi ser også at digitalkamera.no oppfordrer de som har bestilt produkter av oss, til å gå til sak mot oss. Blir dette resultatet, kan vi dessverre ikke gjøre noe med dette, men vi påstår at vi har vårt på det tørre, da dette ikke er vår skyld. Hvis leverandøren hadde opptrådt seriøst med de grunnprisene vi var blitt lovet, hva skulle vi tape på å levere produktene til alle våre kunder til prisen vi lovte? Å levere produktene til fastsatt pris og levering, hadde hvert vårt høyeste ønske. Med Vennlig Hilsen Ansgar Røkke WORLD WIDE IMPORT Olav Pedersen WORLD WIDE IMPORT Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Til WWIE: Det er flere her som har ytret et ønske om mer informasjon om svindelen fra dette amerikanske selskapet. Hvis dere gir navn og kontaktinformasjon til disse, og gjerne også annen informasjon, vil sikkert flere forkaste sine mistanker mot dere. MLW Lenke til kommentar
wwimport Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Mandag 03.12.01 overleverer vi politianmeldelse på leverandøren vi hadde kontakt med. Årsaken er at vi har overført en sum penger til dette firmaet. Uansett, hvis det kan hjelpe noen her inne, så er gir vi følgende informasjoner om leverandøren: WHOLESALE INDUSTRIES NATIONWIDE RTE 171 DERIDDER, LOUISIANA 70659 (337) 463-4640 OFFICE (337) 463-4618 FAX CEO: CAROLE SHANN REFERANCES: CANEX, BRIGHTER, DMS, Etc. Vi ser også at digitalkamera.no nærmest påstår ovenfor sine brukere at vi er svindlere, uten å ha bevist det motsatte. Dette er påstander digitalkamera.no sprer på sin webside, og det kan få følger for dem senere. Vi vet at det finnes priser på disse produktene som slår "knock out" på eksisterende priser på det Norske markedet. Hvis man sammenligner f.eks prisene på kelkoo.no mellom Norske forhandlere, så er det prisforskjeller på nærmere 2000 kroner eller mer på noen produkter av samme merke. Man kan jo spørre seg om hvem som stikker av med disse 2000 kronene, når man kan gå ut i fra at innkjøpsprisene er tilnærmet like for alle forhandlerne i Norge. Vi skal komme tilbake, og vi skal bevise at vi er seriøse og kan levere produkter som spenner ben på de eksisterende prisene for disse produktene i Norge. Vi har gjort det med andre produkter, og vi vil gjøre det igjen. Mvh Ansgar Røkke WORLD WIDE IMPORT Olav Pederesen WORLD WIDE IMPORT [ Denne Melding var redigert av: wwimport på 2001-12-01 17:30 ] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 > Vi ser også at digitalkamera.no nærmest påstår ovenfor sine brukere at vi er svindlere, uten å ha bevist det motsatte. Dette er påstander digitalkamera.no sprer på sin webside, og det kan få følger for dem senere. At det er en svindel her, er jo på det rene! Det er en svindel enten fra deres side, eller fra dette amerikanske firmaet. Eller kanskje fra begge? Vi synes derfor det er naturlig at saken etterforskes. Vi sier ikke at dere er svindlere, men ønsker en etterforskning for å bringe fakta på bordet. Jeg håper inderlig at dere har vært i god tro her, men vi synes ikke at vi burde utelukke noen årsakssammenhenger her før en etterforskning er foretatt. Lykke til videre. MLW Lenke til kommentar
wwimport Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Quote: On 2001-12-01 18:12, mlwirak skrev:>At det er en svindel her, er jo på det rene! Det er en svindel enten fra deres side, eller fra dette amerikanske firmaet. Eller kanskje fra begge?Vi synes derfor det er naturlig at saken etterforskes. Vi sier ikke at dere er svindlere, men ønsker en etterforskning for å bringe fakta på bordet.Jeg håper inderlig at dere har vært i god tro her, men vi synes ikke at vi burde utelukke noen årsakssammenhenger her før en etterforskning er foretatt.Lykke til videre.MLW Vi takker for lykkeønskningene dine. Det er en svindel på gang, men ikke fra oss. Det er vi som har blitt svindlet, da vi har overført et beløp til den/de som har utgitt seg for å være en seriøs leverandør, uten at vi har fått produktene tilsendt som avtalt. Derfor har vi også grunnlag for å anmelde saken til politiet. Mht. avstemmningen på web siden til digitalkamera.no, er det ikke slik at en og samme person kan stemme ubegrenset? (hvis man lukker siden og kommer tilbake igjen)Eller er dette feil? Mvh A.Røkke WWIMPORT Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 > Mht. avstemmningen på web siden til digitalkamera.no, er det ikke slik at en og samme person kan stemme ubegrenset? Det er jeg ikke sikker på. Tror at det er en sperre her, men om denne er IP eller cookie-basert vet jeg ikke. Flinke folk vil helt sikkert klare å komme rundt en slik sperre, du kan jo prøve å stemme "nei" flere ganger for å se... MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Nå må det vel snart være nok? Quote: On 2001-12-01 15:50, wwimport skrev:... Vi har jo ikke tjent noe på dette, og vi har ikke forlangt noen forskuddsbetaling av produkter. ... Hvis det wwwimport her skriver stemmer stiller det digitalkamera.no og en del av forumets brukeres "svindelvendetta" i et enda dårligere lys. ------------------------ Jeg ser for meg at wwimport har pønsket ut følgende geniale "svindel": * Vi legger ut tilbud om digitalkameraer til fantasipriser på Internett, og tar imot bestillinger fra masse folk. * Vi ber ikke om forskudd, og sender alt i postoppkrav * Vi finner en leverandør på nettet, og betaler forskudd til denne * Vi opptrer alltid med fullt navn og adresse. * Vi gir alltid kjapt hyggelige og gode svar tilbake til alle som henvender seg til oss. * Vi leverer aldri kameraene, bestillerne blir sinte. Wwimport sitter da igjen med: * Ingen økonomisk gevinst * Masse tid brukt på å svare på mail og henvendelser * Betydelig tapt anseelse og masse bråk med misfornøyde kunder * Tapte penger til vår leverandør i USA --------------------- Dette høres ut som et kjempeopplegg! Hvor er motivet? Hvis de ikke har krevd forskuddsbetaling, og skulle sende varene i postoppkrav, ligger det ikke noen som helst mulighet for gevinst i det påståtte svindelforsøket! Selv om de i motsetning til det de sier ikke har hatt noen avtale med leverandør, ville de ikke kunne få noen gevinst ut av dette. Hvis ikke målsetningen var å underminere forbrukerrettet internetthandel eller en utsepkulert konspirasjon for å få idioter som meg selv til bruke tid på å diskutere saken på digitalkamera.no. Inntil annet er bevist ser det ut som om wwimport er de eneste som er svindlet her, alle andre har bare fått sine bestillinger kansellert pga. leveringsproblemer, noe store postordrefirmaer gjør stadig vekk. Wwimport tok også forbehold om dette i sin ordrebekreftelse. I verste fall avtalebrudd, men svindel? Jeg er enig i at wwimport ikke har opptrådd særlig forretningsmessig profesjonelt her. Jeg aner heller ikke hva slags selskap dette er, men det må vel være lov å tabbe seg ut? Om de mot formodning skulle være svindlere, bør man ha et visst grunnlag for å hevde slikt. Kjære herr Wirak i digitalkamera.no: Du titulerer deg jurist i annenhvert innlegg i denne debatten, nå fremstår du mer som en amatør, med internettavstemminger om rettslig forfølgelse og mer eller mindre åpenlyse svindelbeskyldninger. La nå denne saken ligge, og fortsett evt. å undersøke den utenfor forumet, før du publisere evt. konklusjoner. Du snakker om etterforskning, jeg fatter ikke at du gidder å belaste deg selv eller politiet med noe slikt, så lenge ingen ser ut til å ha lidd noe tap og wwimport ser ut til å ha vært svært åpne og hyggelige i prosessen. Bruk heller jus-kunnskapene du evt. måtte ha og tiden du ville brukt på mer fornuftige saker, f.eks. gjennom juss-buss eller andre god formål. - Cyb ----------------- Se forøvrig mitt innlegg med id=38 i en annen tråd om hvordan digitalkamera.no kunne gått fram på en litt mer profesjonell måte for å unngå den lite konstruktive avstemmingen og de mer eller mindre fordekte svindel-anklagene (link til siden med innlegget) Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: internettavstemminger om rettslig forfølgelse og mer eller mindre åpenlyse svindelbeskyldninger. La nå denne saken ligge, og fortsett evt. å undersøke den utenfor forumet, før du publisere evt. konklusjoner. Du snakker om etterforskning, jeg fatter ikke at du gidder å belaste deg selv eller politiet med noe slikt, så lenge ingen ser ut til å ha lidd noe tap Det er da ikke snakk om rettlig forfølgelse her. Det jeg ønsker er at man skal komme til bunns i fakta i saken, og slike ting er det mest naturlig at offentlige interesser tar seg av. Jeg konkluderer ikke med noen ting, før det er fakta på bordet fra objektive instanser. Det er mange som har lidd tap i denne saken. Mange har bestilt kameraer til svært gode priser, som de likevel ikke får. MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 re: Anonym Uregistert bruker Postet: 2001-12-02 00:55 ID: 7 ------------------------ Jeg ser for meg at wwimport har pønsket ut følgende geniale "svindel": * Vi legger ut tilbud om digitalkameraer til fantasipriser på Internett, og tar imot bestillinger fra masse folk. * Vi ber ikke om forskudd, og sender alt i postoppkrav * Vi finner en leverandør på nettet, og betaler forskudd til denne * Vi opptrer alltid med fullt navn og adresse. * Vi gir alltid kjapt hyggelige og gode svar tilbake til alle som henvender seg til oss. * Vi leverer aldri kameraene, bestillerne blir sinte. Wwimport sitter da igjen med: * Ingen økonomisk gevinst * Masse tid brukt på å svare på mail og henvendelser * Betydelig tapt anseelse og masse bråk med misfornøyde kunder * Tapte penger til vår leverandør i USA --------------------- Bedre kan denne saken neppe oppsummeres. Jeg har lest i gjennom begge diskusjonstrådene om dette temaet, og må si meg 100% enig i dine konklusjoner. Påstandene/antydningene om at wwimport bevisst har forsøkt å svindle sine kunder virker omtrent like (lite) veloverveide som selskapets forretningsmodell. digitalkamera.no skal ha honnør for å ha vært tidlig ute med advarsler, men vendettaen i ettertid står liksom ikke helt i stil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå