Chriskart14 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei Det her er voldsomt frustrerende. Køpte en ny dell pc for ca. 2 måneder siden med disse spesifikasjonene: CPU: Intel Pentium 3 ghz GPU: nVidia GeForce 6800 , 256 mb RAM: 1024 mb DDR Harddisk: 160 mb (Har igjen ca. 35 mb) Pc'n har altså blitt mye treigere den siste tiden. Kjøpte Battlefield 2 sammen med pc'n og dette dro den lett på high med full grafikk osv. Merket etterhvert at oppstarten begynte å bli treig, nå kan jeg heller ikke kjøre BF 2 på mer enn medium/low settings (grafikk). Av og til krasjer den under loading av store brett, noe den slett ikke gjorde før! Oppstarten av maskinen er også hvertfall 1 - 2 min tregere enn da jeg kjøpte maskinen. Har Norton Internet Security. Så, noen som vet hva som skal til for å få den (litt) kjappere? Tips ? Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Myou Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvis du har lagt inn mye på pcèn, så foreslår jeg defragmentering og kanskje kjøre diskopprydning litt oftere. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Og kanskje søke og evnt fjerne spyware, for å ikke snakke om evnt virus. En register opprydning kan også være på sin plass...... Lenke til kommentar
roac Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 160MB (merk store bokstaver) harddisk? Det må vel være en skrivefeil? I tillegg til defragmentering ville jeg nok sjekket litt hva som går av prosesser. Det er mange programmer som legger inn sin egen lille tjeneste som med fordel kan fjernes for å frigjøre litt ressurser. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Last ned og kjør ccleaner. Om du ikke har gjort det ennå kan du nok regne med å få fjernet veldig mye skrot, temp-filer og sånt som ligger. Gå igjennom prosessene som kjører og se om du finner noe du kan fjerne, bruk Processlibrary hvis du trenger hjelp. For sikkerhets skyld, kjør Ad-Aware, Spybot, Microsoft Antispyware, eller alle sammen for å sjekke etter spyware. Du har ingen dårlig maskin, så om det skulle gå treigt vil jeg tippe at det er operativsystemet som trenger vedlikehold. Edit: Vil anbefale å bruke noe annet enn Norton da denne er kjent for å bruke veldig mye systemressurser. Endret 24. november 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
Chriskart14 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Huff JA! 160 MB var litt feil Tusen takk for alle tips, skal prøve ut og se hvordan det går! Lenke til kommentar
Chriskart14 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Har Ad-Aware og Spybot. Har ikke prøvd cc - cleaner, forsøker nå. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå