AndersT2 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har lagt merke til at komplett har startet med avbetaling. Sikkert bra for noen. Men det er rart at de ikke har satt en minimums verdi på det. La merke til att man kan kjøpe en tube kjølepasta (AC5) på avbetaling til 2 kr i mnd. Skulle nesten ha gjort det for moro skyld. Det blir jo kun 3 kr ekstra når alt er oppgjort etter 36 mnd. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 hvis du hadde gidda å sjekke litt, så finner du dette: "For å kunne velge finansiering må beløpet i kassen inkl frakt og mva være på minimum kr 3.000,- pr ordre. En person kan samlet maksimalt finansiere for kr 30.000,- (kredittramme). For å få kreditt må du blant annet være over 18 år og ikke ha betalingsanmerkninger." Lenke til kommentar
norse5051 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det med god inntekt er bare no svada. Jeg er student og logget meg på med mitt buypass utstyr, iløpet av 4 sekunder så fikk jeg kjøpt varer for 30 000. Som alle vet så har ikke studenter fua full av penger heller, men jeg fikk det så lett som bare det. Bare viktig at man ikke har betalingsanmerkninger, for da har du ødelagt alle sjangser. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 33% Rente ved 10 000kr.. Skal si det var "billig" Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Avbetaling er noe jeg holder meg langt unna. Makan til renter på den slags Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Bedre å ta lån i banken , betale 1000kr for å oprette det (forskjellig fra bank til bank da ) , og så låner du heller 32 tusen , og betaler ned med 3-5% rente, en det her pisset. hehe.. men er jo noen som blir frista.. er selv frista til å handle hd prosjektør , lerret, forsterker, og htpc ,.. men akk , må bare holde seg langt unna Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Etter at eg såg FBI her om dagen bestemte eg meg iallefall for å ikkje kjøpe på avbetaling. Sparer heller opp til det eg treng eller øker eit anna lån med låg rente. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Kjøper du noe på avbetaling burde du ikke kjøpt tingen i det hele tatt. Folk må tjene seg penger før de kjøper forbruksvarer, hus og muligens bil blir litt annet. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Bedre å ta lån i banken , betale 1000kr for å oprette det (forskjellig fra bank til bank da ) , og så låner du heller 32 tusen , og betaler ned med 3-5% rente, en det her pisset. hehe.. men er jo noen som blir frista.. er selv frista tilå handle hd prosjektør , lerret, forsterker, og htpc ,.. men akk , må bare holde seg langt unna 5243119[/snapback] Hvilken bank tilbyr forbrukslån eller lån uten pant med 3-5%rente? Du må i så fall forhøye boliglån, men det er som oftest minimumsgrenser for forhøyelse... Tenker det er best å holde seg unna ja Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Har lagt merke til at komplett har startet med avbetaling. Sikkert bra for noen. Men det er rart at de ikke har satt en minimums verdi på det. La merke til att man kan kjøpe en tube kjølepasta (AC5) på avbetaling til 2 kr i mnd. Skulle nesten ha gjort det for moro skyld. Det blir jo kun 3 kr ekstra når alt er oppgjort etter 36 mnd. 5197823[/snapback] kult å betale 45 kr pr. mnd i avgiftsgreier for det også.. ? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Bedre å ta lån i banken , betale 1000kr for å oprette det (forskjellig fra bank til bank da ) , og så låner du heller 32 tusen , og betaler ned med 3-5% rente, en det her pisset. hehe.. men er jo noen som blir frista.. er selv frista tilå handle hd prosjektør , lerret, forsterker, og htpc ,.. men akk , må bare holde seg langt unna 5243119[/snapback] Hvilken bank tilbyr forbrukslån eller lån uten pant med 3-5%rente? Du må i så fall forhøye boliglån, men det er som oftest minimumsgrenser for forhøyelse... Tenker det er best å holde seg unna ja 5243382[/snapback] Banken jeg bruker eks, koster no 750 å starte lånet da, men lav rente tilbyr de fleste. Lenke til kommentar
molsen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Err, ikke kjøp på kreditt i det hele tatt Kanskje hvis man skal kjøpe hus da, eller investere i noe som lager penger Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Err, ikke kjøp på kreditt i det hele tatt Kanskje hvis man skal kjøpe hus da, eller investere i noe som lager penger 5354886[/snapback] Beundrer alle som har tålmodigheten til å bo hjemme til de blir 50 og har spart hele livet fra de begynte å jobbe som 12 og aldri har brukt ei krone dor så å kjøpe ei lita leilighet for sparepengene Avbetaling er dyrt uansett men for mange så er det vel slik at de er ny etablert og så ryker noe dyrt som motoren på bilen osv.... da kan det hende folk må låne. Men lån til rent forbruk blir dyrt med cresco og slike, da er banken billigere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Kjøper du noe på avbetaling burde du ikke kjøpt tingen i det hele tatt. Folk må tjene seg penger før de kjøper forbruksvarer, hus og muligens bil blir litt annet. 5243217[/snapback] Bra konklusjon for en 16-åring må jeg si... Har du penger.. enten via pappa/mamma... eller egen inntjening er det jo lettvint å si slikt.. Har du veldig lyst på noe.. og har mulighet til å få det via avbetaling/kredittkort så vil nok de fleste følge "lysten" sin.. Meget menneskelig.. å være ufornuftig.. Endret 29. desember 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Seff. låner vi penger. I norge så svarer det seg lite og ikke ha gjeld. Poenge er vel hvor vi låner og hvilken rente etc. Har du hus/leilighet så er forbrukslån bare tull som oftes. Går du i din vanlige og spør om et "forbruks" lån der så får du _mye_ bedre betingelser der. Fast jobb er vel en selvfølge om det er snakk om relativt store beløp.. Bruker aldri slike "her & nå" selskaper til lån jeg, men har opptil flerne ganger benyttet meg av slike "betal om 4-6 månder" greier. Da betaler du et par tre hundre og får utsatt ting. Bør jo kun gjøres om du vet at pengene er der da! Sist jeg gjorde det var når jeg kjøpte ny plasma skjerm til 25k. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Og en god inntekt 5200564[/snapback] Jeg har "ingen" inntekt og fikk finansiering, har noe stipend saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå