Krister03 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 fikk meg en finfin 8mm fisheye i dag. Her er ett av resultatene som jeg ble ganske fornøyd med. Hva syns? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har også en 8mm, en Sigma, og det er et spennende objektiv. Jeg legger ved PanoTools som 'bretter' ut bildet så det blir tilnærmet rettlinjet. Du vil finne det svært nyttig. (Remap Tool) --------------- Jeg får ikke lagt ved fila pga feil. Send en PM med mailadr. hvis du vil ha det. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har også en 8mm, en Sigma, og det er et spennende objektiv.Jeg legger ved PanoTools som 'bretter' ut bildet så det blir tilnærmet rettlinjet. Du vil finne det svært nyttig. (Remap Tool) 5198106[/snapback] Du kunne ikke tenke deg å legge ut et eksemplar hvor du har brukt dette verktøyet? Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 hørtes bra ut skarsk. kan du legge ut litt info om hvor\hvordan osv? ble ikke helt klok på det jeg fant... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Et eksempel fra hytta: HER Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Resultatet ser bra ut skarsk :tumbs: Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 tror jeg har fått lasta ned programmet men det mangler jo en fil som skal inn i en photoshop-mappe der...PanCntrl.8bf...har du den? Hvordan har du gjort dette? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det er snakk om to filer i dette tilfelle; remap.8bf og pano12.dll. Førstnevnte skal i mappa som heter plugins, og den andre i Windows\system og i mappa til Photoshop si oppstartsfil. Legg den evt. i flere mapper. Det ligger flere pluginfiler til andre verktøy som jeg ikke bruker. Les readme.txt-filene for info. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 mulig jeg er treig. Har fått lagt den inn nå. Bruker du Remap'en? og hva slags tall bruker du? Hvilken av fisheye-valgene velger du på den til venstre? regner med du bruker QTVR panoramic på den til høyre. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Da har du fått det til! På v. side, bruk Fisheye hor., h.side Normal. H/V-FOV i dette tilfelle 160 (max). Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 der ble det bra ja! hehe takk! eneste som ikke funka helt var å gjøre dette med ett menneske i bildet. Tror dette funker best på landskapsbilder eller arkitektur f.eks Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Du lærer etter hvert å ta bilder slik at de skal være lette å rette opp med remap. Vær obs på at om du ikke holder kamera omtrent i vater vertikalt, så blir f.eks horisonten bøyd i en bue. Ved å ta slike opptakshensyn, vil du finne panotool svært anvendelig. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Legg ut mer bilder! Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) her er dett portrett jeg tok i studio med samme objektivet:) En ny versjon av bildet med bedre farger og litt mer smell Endret 29. november 2005 av Krister03 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå