MicroPixel Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei. Har kjøpt mitt første digitalkamera, et Canon Powershot S2IS, og i den forbindelse lurer jeg litt på hva som er "best practice" mht. sletting av bilder etc. Skal kortet formatteres jevnlig f.eks? Bestilte samtidig et Kingston Elite Pro 512Mb SD-kort som første minnekort.(kommer til å kjøpe flere, ikke nødvendigvis av samme type) Er dette kortet raskt nok? Synes det er litt vanskelig å finne konkrete anbefalinger om hvilke kort som er adekvate til S2IS Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Tror ikke det har noe å si om en velger å formatere eller å slette så lenge en bruker kortet i kun ett kamera. Personlig foretrekker jeg å formatere. Edit - og ja, elite pro er et raskt kort Endret 23. november 2005 av Covcon Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det er tryggest å formatere, ihvertfall en gang i blant. Kort som jevnlig formateres, har mindre risiko for å låse seg og lage krøll enn kort der man bare sletter ett og ett bilde. Var det ikke noen Kingston kort som ikke var kompatible med Powershot S2 IS? Eller var det et annet kamera? Sikkert fikset på de kortene som selges nå, men hvis det ikke fungerer, så kan du jo sjekke opp dette. Da skal det byttes uten problemer. Lenke til kommentar
MicroPixel Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Takker for svar! Vedr. komptibilitet så står kortet som kompatibelt hos Kingston, så jeg satser på at det går bra. Var egentlig mer bekymret for om det er raskt nok Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det er et 50x kort tror jeg, og de absolutt raskeste er vel rundt 130x, mens de "tregere" er vel nede mot 10x tror jeg. Tviler sterkt på at du vil ha noen særlig nytte av raskere kort ettersom det ofte er kameraet selv som er flaskehalsen. Du kan jo f.eks teste ved å filme på max oppløsning. Med et kort som ikke "henger med" vil du ikke kunne filme særlig lenge, men om kortet er raskt nok så skal du kunne filme til kortet ikke har mer plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå