Jonas Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Regjeringen har en tiltaks-plan mot menneskehandel, forbyggende greier og hvordan de vil hjelpe ofrene. LINK Hva av dette er det som blir gjort? Er det tømme løfter eller har arbeidet ført til mindre menneskehandel? Videre ut i sidene finner jeg stoff om europarådets kovensjon og at den trer i kraft når 10 land har "ratifisert" (Hva nå enn det betyr..). Har man kansje ikke startet enda? Er isåfall noen av tiltakene planlagt? LINK (Finner også et par PDF-dokumenter, får desverre ikke åpnet de. Mulig svarene står der?) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ratifisere vil si at en avtale mellom (vanligvis) flere nasjoner (men kan også være for eksempel delstater) godkjennes av en majoritet i de besluttende organer i deltagerlandene (altså Stortinget her i landet). For å kunne vedta den må selvsagt tiltakene i avtalen være planlagt, og regjeringene i landet har som regel vært med på å utarbeide planen, men den må altså godkjennes i Stortinget eller tilsvarende først. Akkurat som vanlige lover, det holder ikke at Kristin Halvorsen sier at hun vil ha en ny lov om beskatning av utbytte, loven må vedtas i Stortinget før den kan settes i verk. I dette tilfellet undertegnet Bondevik for Norge, det betyr at Stortinget alt hadde godkjent den. Men tilsammen 10 land må altså gjøre det samme før den trer i kraft. Geir Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Så ingen ting av det forbyggende arbeidet er startet? Vet du noe nøyaktig hvordan de har tenkt til å gjøre det de sier? Edit: Dette er egentlig generelt, jeg er ute etter hva som blir gjort med dette i hele verden. Edit2: Har funnet masse rart, bla. noe om SUS-land. Så på listen og la merke til landene, er det noe slag støtte-greier? Endret 23. november 2005 av Jonas Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg må innrømme at jeg knapt hadde hørt om saken før du postet den her, så nei, jeg vet ikke mer enn du gjør om de faktiske forholdene rundt den. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå