Gå til innhold

Reprasjon eller nytt kamera

Anbefalte innlegg

Heisann, nå skulle jeg skru på mitt kjære kamera for å oppdage at det kommer horisontale linjer over skjermen, samme om jeg har viewfienderen på eller om det er lcd skjermen, er ett Sony Trv-33e som jeg har hatt siden konfen, er vel 2 år siden. Fins det noe som helst garanti, det er vel bare ett halvt år det gjelder? Uansett er dette ett kamera jeg har vært utrolig fornøyd med men nå lurer jeg på om det er noe vits å reparere det eller om jeg heller skal satse på ett nytt panasonic kamera med 3ccd til 4-5000 og ikke bruke like mye som forrige gang. Har egentlig droppa ut av kamera verden i det øyeblikket jeg kjøpte trv kamera for 2 år siden:) Inputs please, reprasjon eller nytt kamera og hva får jeg til en billig penge nå til å filme hovedsakelig ute med god tilgang til lyd og lyd er vel heller ikke viktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skjer når skrur på kamera å ser gjennom, også når jeg viser på tv, så vil tro det samme skjer når jeg spiller inn, kan være kontaktfeil, eller er vel nesten 70% sikkert en kontaktfeil merker det ikke når jeg holder kamera helt stille...

Lenke til kommentar

Du har mye mer enn et halvt års garanti. Du har ett års fabrikkgaranti, og fem års reklamasjonsrett. Det vil si at du i løpet av det første året får dekket alle feil som oppstår på grunn av fabrikasjonsfeil eller slitasjefeil som oppstår ved normal bruk.

Fem års reklamasjonsrett dekker alle fabrikasjonsfeil. Slitasjefeil som følge av mye bruk, dekkes normalt ikke av dette.

Prøv å lever inn ditt kamera til garanti/reklamasjon. Med mindre kameraet har støtskader/fuktskader eller tegn til hard bruk, vil jeg tro det går helt fint.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Støy på skjemen høres ut som å være uttørkede kondensatorer.

Fabrikantene forsøker å bruke billigst mulig deler, og ender dermed av og til med partier av komponenter som ikke tåler langvarig bruk/varme. Kondensatorene tørker ut og får mindre kapasitans, dette gir støy og funksjonsproblemer.

Leste også om en fabrikk i Kina der en ingeniør hadde tatt med seg en oppskrift på kjemien i kondensatorene fra sin tidligere arbeidsgiver. Problemet var bare at han ikke hadde fått med seg alle kvalitetsprosedyrer, dermed produserte de billige kondensatorer som røyk etter kort tid.

Høres ut som klar reklamasjon. Sony-verkstedene rundt om i verden kjenner disse problemene godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...