Richard_87 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Hei Nå har jeg koplet opp alt, men det er en del innstillinger jeg ikke aner hva jeg skal velge. Dette har jeg valgt til nå: -Connection: DHCP -Passord: xxxxxx -SSID: linksys -Channel: 11 -Network mode: mixed (hva er best her??) -Device name: linksys -Security: Hva skal jeg velge? Kan velge forskjellige versoner av WEP og WPA Takk EDIT: Etter jeg har fått disse instillingene til trenger jeg å få hjelp til å connecte en annen pc til dette nettverket. Endret 23. november 2005 av Richard_87 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 -Connection: DHCP Hvilken leverandør har du? -Passord: xxxxxx ^ -SSID: linksys Dette er det navnet andre ser når de søker etter trådløse nettverk. -Channel: 11 Denne kan stå her, les også sticky -Network mode: mixed (hva er best her??) Den kan likegodt stå slik. -Device name: linksys Den lar du være som den er. -Security: Hva skal jeg velge? Kan velge forskjellige versoner av WEP og WPA Velg WPA Pre-Shared Key, og i undermenyen TKIP. Skriv i neste rute inn et passord du vil ha. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Jeg har Tele2. Hva skal jeg velge, altså på connection? Endret 23. november 2005 av Richard_87 Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 -Security: Hva skal jeg velge? Kan velge forskjellige versoner av WEP og WPA Velg WPA Pre-Shared Key, og i undermenyen TKIP. Skriv i neste rute inn et passord du vil ha. Og plukk en wpa-nøkkel på _minst_ 20 tegn. 40 eller noe sånt er bra. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Var det en spøk? 40 tegn! Jeje... skal det være sånn så Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Tele2 bruker vel DCHP? Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Søkte litt rundt, og det virker som det stemmer. Nå til neste problem Hvordan kople til den andre pc'n? Den finner nettet, men jeg får ikke koplet meg til. I stad kunne jeg konfigurere osv på den, men nå kan jeg ikke engang trykke på knappen (altså på den andre pc'n). Denne er koplet direkte til ruteren. EDIT: Jeg kom meg på internett med den andre pc'n nå, noe jeg er veldig glad for. Takk for hjelpen. Nytt problem: Jeg kommer meg ikke på MSN med den... Noen idè? Endret 23. november 2005 av Richard_87 Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Nå finner den ikke nettverket igjen, og jeg aner ikke hvorfor. Akuratt som om det var midlertidlig, for det gikk i noen min. Den finner den bare når ruteren er i søkemodus eller hva jeg skal kalle det. Hvis jeg restarter pc'n, og jeg skal velge å connecte den profilen som fungerte i stad går det ikke. Setter stor pris på den hjelpen jeg har fått, og den jeg fårhåpentiligvis får. Takk! Endret 23. november 2005 av Richard_87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå