ssswopp Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 jeg har alltid digga fine rolige gitar sanger med en (eller flere) solo(er) som du får frysninger av.. deilig slapp av musikk med andre ord.. men så har jeg begynt og gått lei av sangene så jeg trenger noen nye.. så.. her kan du poste alle fine/brae gitarsanger.. (beklager om det har vært en slik post før) Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg liker: Steve Hackett (Genesis) - Horizons Phil Keaggy har en del fine, rolige låter Men min aller beste anbefaling er Michael Hedges. Han er kongen på akustisk gitar, jeg elsker stilen hans. Han har bare rolige akustiske låter. Plata; Michael Hedges Aerial Boundries: Guitar Solos er flotters Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Er jo bare å sjekke ut Jimi Hendrix, Led Zeppelin og lignende det Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Er jo bare å sjekke ut Jimi Hendrix, Led Zeppelin og lignende det 5197637[/snapback] ja, jimi hendrix har vært borti en gitar før Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Stevie Ray Vaughan - Little Wing Den ultimate gitarblewsen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 vel hos maiden har jo gitarer alltid hvert en stor del av lydbilde, og gode soloer er det i 95% av sangene deres.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 vel hos maiden har jo gitarer alltid hvert en stor del av lydbilde, og gode soloer er det i 95% av sangene deres.. 5198256[/snapback] Det kan man si om hvilket-som-helst metalband... Dessuten, slapp av musikk? Tviler på at de fleste Maiden-sangene er så slappe av musikk. Mine forslag: Audioslave - Like A Stone (nyyydelig gitarsolo!) System of a Down - Roulette Led Zeppelin - Stairway to Heaven Incubus - Wish You Where Here Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 John Norum - Shimmering Highs Gary Moore - Parisienne walkaways (live-versjonen) 2 gitarlåter som man får frysninger på ryggen av..... mvh Pantera Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Stanley Myers - Cavatina (fra filmen Hjortejegeren). Deiligste gitarsangen jeg vet om. Den høres litt trist ut for meg, men jeg tror det er fordi den minner meg om filmen. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 som rolig låt er vel dire straits - brothers in arms, en sang det nesten gjør vondt å høre på. nydelig låt. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er det snakk om fine, er det klart at The Monroes - Cheerio kommer høyt opp på listen (L) Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Norther - Of Darkness And Light Metallica - Nothing Else Matters Metallica - The Unforgiven The Beatles - While My Guitar Gently Weeps Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Stanley Myers - Cavatina (fra filmen Hjortejegeren). Er vel John Williams som spiller den..... mvh Pantera Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Stanley Myers - Cavatina (fra filmen Hjortejegeren). Er vel John Williams som spiller den..... mvh Pantera 5199724[/snapback] Nja. Det står begge to både på IMDB og i CD-heftet til filmmusikken. Men det kan godt være du har rett. Hvor har du lest det? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Adrian Legg - Wine Women and Waltz (med bl.a. verdens absolutt vakreste versjon av julesangen Silent Night) Ellers støttes nevnte forslag om Michael Hedges fullt og helt. T'Weed Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Skuffa Ingen som har nevnt Opeth - Damnation albumet? DET er fint det Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Skuffa Ingen som har nevnt Opeth - Damnation albumet? DET er fint det 5200323[/snapback] joa, opeth har en godel fine sanger Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Skuffa Ingen som har nevnt Opeth - Damnation albumet? DET er fint det 5200323[/snapback] *skammeseg* Det er fantastisk ja. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Gary Moore - The Loner Vidunderlig. 1 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Agalloch - Desolation Song Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå