atticus Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Siden min forrige post ble stengt pga. feilposting så tar jeg opp tema'et her. Sikkert andre som også trenger hjelp til dette. Jeg har ikke router, switch eller HUB!!! Kjører TP kabel.... Deling av ADSL --------------- PC nr 1 : Windows XP Et onboard nettverkskort som er koblet til den PC nr 2 ved hjelp av en kryssa TP kabel.Innstillinger : IP adressen er 168.250.1.33 Subnet : 255.255.0.0 Et SMC Nettverkskort som er koblet opp mot ADSL. Innstillinger : IP : Automatisk PC nr 2 : Windows 98 Et SMC nettverkskort som er koblet mot PC nr 1. Innstillinger : IP Adressen er 168.250.1.55 Subnet : 255.255.0.0 Så til saken : Hvordan får jeg delt min ADSL oppkobling fra PC nr 1 til PC nr 2 ? Jeg har prøvd en del ting,men som vanlig får jeg det ikke til.Setter veldig stor pris på om noen kunne sagt "step by step" hva jeg skal gjøre.om jeg må sette en IP adresse til gateway. (Har ikke stor peil på nettverk ennå :smile: ) Tusen takk på forhånd! Håper dere har den informasjonen dere trenger.Ellers er det bare å si ifra1 (Alt som kommer inn vil bli brukt til en manual jeg skal lage seinere.) Lenke til kommentar
jance Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Installer NetBios protokoll på Win98 og i WinXP høyreklikker du på ADSL-oppkoplingen din og velger Advanced (vet ikke hva det står på norsk versjon), den helt til høyre og så velger internett-deling. Lenke til kommentar
Langly Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Kjør LINUX.. ruler.. btw ikke så mye som *bsd... men funker det og [ Denne Melding var redigert av: Langly på 2002-08-31 13:42 ] Lenke til kommentar
atticus Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 så skaff meg Linux da Lenke til kommentar
atticus Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Hvordan får jeg innnstallert NetBios da på 98 maskinen ? Jeg har Win Xp Pro engelsk versjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå