Theo343 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Ser at en del av 2GB settene med DDR2 allerede ligger langt under DDR 2GB sett i pris. Er dette riktig utvikling? Synes også DDR2 kittene er mye billigere enn DDR noen gang har vært. Og det gjør at jeg blir litt skeptisk på investering av 2GB DDR minne nå samt det at min neste PC er ant. S939.. som da bruker også DDR minne.... det virker plutselig mye mindre lurt hvis DDR prisen skyter i været utover. Bør jeg heller droppe å kjøpe 2GB DDR minne nå og heller gå for en DDR2 kompatibel plattform som neste PC? Det er sikkert ikke lenge til man bør ha 4GB i maskinen(siden overgangen fra 512-2GB drøyde unormalt lenge) og da er det vel dumt å sitte med en S939 med 2GB DDR, vil jo bli svindyrt å bytte ut de med "gamle" 4GB(2*2GB) DDR brikker? Hvilke plattformer støtter i dag DDR2? Er det kun S775? Endret 23. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Chipsett for AMD med støtte for DDR kommer vel like over jul om jeg ikke tar helt feil nå. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Neste år kommer AMD til å introdusere to nye sokkeltyper sammen med DDR2-støtte. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Sant det, men en introduksjon av en ny sokkel trenger alltid en periode for å la chipsett osv modne. Husker når s754 og s939 kom det gikk en god stund før det kom gode chipsett. Men vil det si at prisene på DDR2 vil synke og DDR vil øke ennå mer, slik at det å kjøpe en plattform med DDR nå vil være dumt? Dvs. hvis man ønsker å kunne utvide eks. ram og slikt senere. Jeg har alltid en maskin i minst 2 år og underveis bytter/utvider jeg kanskje enkelte ting. Er det noen som tror at M2 og S1(?) vil være gode nok til å satse på helt fra starten? Noen kort/chipsett produsenter som har annonsert noe hvis det er så nært? Endret 23. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå