Gå til innhold

Seagate eller WD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale WD sine disker, har selv en rekke av både 80GB og 120GB utgaven med 8MB Cache og disse er svært raske. Har enda ikke opplevd noen som helst problemer med disse.

Seagate er heller ikke et dårlig merke, men om du skal ha det beste er WD sine disker med 8MB Cache et rimelig klart valg i dagens marked.

Gleder meg forresten stort til de får 200GB utgaven til Norge, skal visst komme i midten av september. :grin:

Arcade

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-30 16:00, RaZoR_ skrev:

Jeg har seagate, og har en del kamerater som har seagate, og vi er alle meget fornøyde! har seagate 80GB ting. lydløs og meget rask:)

Anbefales!

Har hørt rykter at den er stille ja... tror det betyr mer for meg enn den ekstra cachen, har sjelden tunge jobber på gang, og når jeg har det tåler jeg å vente 2-3 sek ekstra hvis det er merkbar forskjell i støy og varme.

Lenke til kommentar

Før et lan et par uker siden gikk jeg til innkjøp av en seagate barracuda IV, 80GB 7200 rpm... Stille som mormor i grava!

Men ****s varm er den... ikke at det har noe å si på ytelsesforskjellen, men en kald disk er jo alltid bra å ha....

Hender en gang i blandt at jeg og et par kompiser har "mini-lan" hjemme hos meg... En av kompisene har wd 8mb cache 7200 rpm.. den bråker... ikke hyler, men duuurer... en dyp lyd som kan gjøre folk gale hvis du skal ha pc'en på om natta...!

Ytelsesforskjellen mellom de to diskene er så utrolig minimal, og du som "vanlig" bruker vil garantert ikke trenge en annen disk enn seagate...

Jeg er dødsfornøyd med seagaten min, og til mitt bruk passer den perfekt! :smile:

MVH

Alexio

Lenke til kommentar
Quote:

psilocybe skrev (2002-09-07 00:11):

har både seagate og wd

wd = rask, billig, bråkete, varm

seagate = rask, billig, stille, lunken

har også 2x maxtor 120gb 5400rpm som jeg er meget fornøyd med, støymessig. men, de brukes bare til lagring av data (mp3/divx/iso), ikke som system/spill-disk.

WD og Seagate er stille i forhold til mine snart 2 år gammle ibm disker. WD = raskere, billig, litt støy, lunken. Seagate = rask, billig, stille, kald.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...