Larsmars Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har en pc LCD skjerm med kunn en inngang som er en såkalt vga inngang ( tror jeg). Så vil jeg gjerne koble denne skjermen til min kjære dvd spiller som har selvfølgelig scart ut. Har funnet ut hvordan scarten er bygd opp med de forskjellige pinnene men hvordan er det med vga kabelen? Har ikke ferdig kabler med omformere og sånt og tenkte jeg kunne lage en selv, nemlig ved hjelp av en scart og en vga kabel. Er det en spesifikk ledning som er svideo? Noen der ute som kan gi meg en forklaring på hva de små ledningene inni en vga kabel er så hadde det vært fint Skal brukes til russebil så kabelen må skjøtes for å bli ekstra lang noe som koster flesk i butikken På forhånd tusen takk Lars Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du får ikke s-video inn på en VGA-inngang. Skjermen skal ha RGBHV-signal inn, mens scarten (hvis den har RGB, og det har den nok) sannsynligvis gir RGB+komposittsync, evt sync på grønn(?). Dette går nok ikke uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå