Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fungerer, men usedvanlig tregt

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg ny maskin og satt sammen selv. Jeg er vant til at det ofte oppstår et problem eller flere når man kjøper noe nytt, men dette var litt annerledes. Alt ser ut til å fungere, men det går VELDIG tregt. Feks tok det 7 timer å innstallere WinXP (jo, jeg skjønte naturligvis at noe var galt, men hadde et bittelite håp om at det skulle fungere fint når det var ferdig innstallert, men det gjorde det ikke). Alt gikk vanvittig tregt inne i XP når jeg en gang kom inn dit.

Jeg har to ram-brikker, og prøvde å ta ut en, bytte etc, fortsatt like tregt.

Jeg har to harddisker, og prøvde å ta ut en, bytte, RAID / ikke RAID, fortsatt tregt.

Jeg har prøvd å innstallere to forskjellige winxp-versjoner (vanlig og 64-bits), begge like trege.

Jeg er litt usikker på strømforsyningen. Om det er samme hvilken tilkoblinger på strømforsyningen jeg bruker til de forskjellige enhetene i dataen (veldig dårlig kort og forklart i bruksanvisningen som følger med, og har ikke funnet noe info på google + nettsida deres er nede). Den har fire hull som er like pluss 1 til 12V-tilkoblingen på HK'et og en til PCI Express. Hvis det er likegyldig hvilke av de fire andre man bruker (jeg har også prøvd litt forskjellig her uten hell), så er jeg tom for idéer, og håper noen der ute kan hjelpe meg. På forhånd takk.

Jo, en ting til. Minnebrikkene jeg bruker står ikke oppført under DDR 400 Qualified Vendors List i manualen til HK'et, men i følge minnevelgeren på Komplett.no ("Crucial® minnevelger") så skulle den fungere fint.

Under følger hardwarespecs som kan være relevant til å løse problemet mitt.

HK: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket 939

CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939

Minne: Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT (Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs)

HD: 2stk Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

Grafikkort: XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 580W (Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin)

Endret av CheF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvordan du valgte disse forskjellige delene, og kan derfor ikke si noe sikkert. Men jeg har en teori om at kanskje det er noen av delene som ikke fungerer med hverandre.

Du kan jo også skjekke om du har alle drivere up-to-date, spesielt drivere til hovedkortet ditt, skjekk at du har innstalert de viktigste.

Legger også til at jeg er misunnelig på systemet ditt ^^ Og lurer på hvor mye det kostet tilsammen?

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hvordan du valgte disse forskjellige delene, og kan derfor ikke si noe sikkert. Men jeg har en teori om at kanskje det er noen av delene som ikke fungerer med hverandre.

Du kan jo også skjekke om du har alle drivere up-to-date, spesielt drivere til hovedkortet ditt, skjekk at du har innstalert de viktigste.

Legger også til at jeg er misunnelig på systemet ditt ^^ Og lurer på hvor mye det kostet tilsammen?

5197299[/snapback]

Alle tingene skal være kompatible med hverandre. Eneste unntak må være som beskrevet av minnebrikkene. Kunne sikkert sjekket om det fantes nyere drivere, men kan ikke tenke meg at det er problemet. Alle andre som har dette HK'et sier at det bare skal være å koble til, så fungerer det smertefritt.

Med kabinett, dvd-brenner, tastatur og lcd-skjerm så kom det på ca 20.000. Husker ikke akkurat sum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...