Gå til innhold

Switching av VGA og USB?

Anbefalte innlegg

Har fått en liten utfordring på jobben. En kunde har ett møterom. I taket sitter det en projektor, som lyser opp en tavle som er trykkfølsom. Disse to er koplet sammen ned til en switch eller noe, med en kabel ut til møtebordet. Dit ligger det også en USB kabel (til bærbar PC ved switchen).

Jeg skal dit å se på jobben i morra, for jeg skjønner ikke helt hva han vil. Men han bablet ett eller annet om å switche VGA og USB på møtebordet får å få dette til å funke opp mot projektor og tavle.

Jeg tror kanskje at han skal ha dobbelt opp på bordet da det er to hull i det. Slik at han kan velge hvor han skal tilkople.

Hva trenger jeg da? For USBen så burte det vel holde med en liten USB hub, og til VGA så trengs det kanskje en eller annen switch type (2 til 1?). Men VGA burte være automatisk tipper jeg.

Noen forslag hvis dere skjønner noe av det jeg rabbler om her?

Dette er strengt tatt noe vårt firma ikke driver med (vanlig elektro firma), men dette er vår beste kunde så vi gjør jo alt vi kan for å hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var hos kunden i dag og fikk vite hva han trengte mer spesifikt.

Lette på Komplett sine sider, og fant ikke helt det jeg letet etter, men via deres linker så fant jeg en. Ringte komplett, men de ville ikke bestille en siden de hadde dårlig erfaring med å ta inn en ting de normalt ikke har på lager.

Men han på salgs avdelingen hjalp til så i løpet av 30 minutter med leting fant vi ut at denne fra Aten burte fungere. Den har spesial plugg som inngang hvor både skjerm og USB er i en plugg. Det tok altså litt tid før vi fant ut av dette (rettere sakt en annen på salgs avdelingen deres).

Har da bestilt en, og får håpe det vil fungere, og at jeg ikke har driti meg ut ;) (heldigvis er kunden meget grei)

EDIT: Kabelen ser slik ut.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...