wim Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei, jeg lurte på om noen vet om en test av dual channel ram vs single channel ram. Jeg husker svakt å ha lest for en god stund siden at dual channel ram gir i området 5% ytelsesøkning, men er ikke helt sikker. Derfor ønsker jeg å se en test på dette. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Tror faktisk det et litt mer enn 5% Lenke til kommentar
wim Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Jeg tror også noe, og den personen jeg diskuterer det med tror noe annet. Derfor må vi ha en test for å finne det endelige svaret. Nå har jeg lest noen tester og alle sier at dual channel ram er egentlig bare ett markedsførsingstriks, og gir ikke noen reell ytelsesøkning. I noen tilfeller gir det faktisk også en ytelsessenkning. Men jeg fant ikke noen tester som viste prosentmessig hva det faktisk var. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Mener det er en markant økning på intel systemer, mens bare en bitteliten økning på amd baserte. Sweet™ Lenke til kommentar
skarp1 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Litt avhengig av plattform kan man se en viss ytelsesforbedring, men den trenger nødvendigvis ikke være spesielt stor. Har brikkesettet integrert grafikkontroller eller det benyttes grafikkort som benytter systemminnet som videominne, blir tokanals-minnekonfigurasjon bli ekstra effektivt. Dette er hentet fra PC World http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...B22EF7885#tekst En bra guide på RAM, den den gir ikke noe eksakt svar på ditt spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå