SmiGGah Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Heisann Jeg har ikke så peiling på dette, og jeg har lest litt rundt på forumet uten å få altfor mye ut av det. Jeg får lett grafikkfeil i spill som feks FEAR, Q4, DoD:S, Need for Speed osv osv. Disse som krever litt bra grafikk når jeg spiller på fult, eller nesten fult. Grafikkfeilen er at det kommer streker ut av ting. Som feks bilene på NfS, playermodels i dod:s osv. Det virker samtidig som det blir værre etter jo lengre jeg spiller. Jeg tenkte det kunne være at det ble for varmt. Det varmeste jeg har sett den har hvert på mens jeg har spilt er 90 grader. Jeg har Rivatuner, men jeg skjønner ikke så mye av det heller. Jeg vet hvordan jeg sjekker hvor varm GPU'en er. Jeg lurer også på hva jeg kan stille på, for at det kanskje kan bli bedre? Hvordan stiller jeg hastigheten på vifta på kortet mitt? Specc: 1gig DDRram, AMD 2,2ghz 3500+, WinXP SP2 Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 90 grader er en go del ja... hmm, jeg vet ikke hvordan det er med kortet ditt, men etter hva jeg har erfart selv, så kan ikke "stock" kjølere reguleres hastigheten på. disse går vel for fullt hele tiden. derimot kan du jo kjøpe en VGA Silencer kjøler og sette på kortet ditt, ELLER hvis du har dårlig luftflyt, sette inn et par kabinett vifter for og bedre flyten VGA Silencer: VGA Silencer Sweet™ PS: All bytting av kjøler og vifter gjøres på eget answar. Sweet™ kan ikke holdes ansvarlig for eventuell skade. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvis det er en litt eldre pc, så kan det være at kjøleren og vifta er proppa med støv. Det kan noen ganger bare ta noen måneder før det er fullt med støv også. Ta en titt og prøv å rense. Dersom du ikke har noe støv der, eller den er helt ny, så er det sikkert for varmt i kabinettet. Sjekk tempen med et program i kabinettet. Lenke til kommentar
SmiGGah Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Hmm.. Idle 60 grader. 70 når jeg spiller. 80 hvis jeg spiller litt tunge spill. 90 grader når jeg spilte fear på fult en gang. Jeg har kabinetvifter, men ræææva luftgjennomstrømning for det. TRor det er litt trangt inni der. Har døra åpen vaffal. IDle så er CPU på 25-35 grader og motherboard 38 - 45 ( med døra åpen) Det er alt ganske nytt også. Men jeg kan jo ta en titt hvordan det ser ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå