Gå til innhold

Startmenyen - fjern fra denne listen

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få fjernet et element på startmenyen (der hvor en kan feste noe permanent - som nettleser, e-post leser etc). Jeg laget en snarvei til en mappe og dro denne dit. Av en eller annen grunn peker ikke denne snarveien til annet enn mappa hvor "mine dokument" er definert, og det er ikke mulig å få slettet den. Det er en mulighet at jeg har klart å slette den opprinnelige snarveien. Er det mulig å redigere en fil slik at jeg får bort denne irriterende detaljen?

Jeg bruker WinXP home edition, oppdatert med SP2 og alt det der (mekket det i går, og det tar sannelig tid å legge inn alt fra grunnen av. Men nå venter bare en backupkjøring med ghost, så slipper jeg noe slikt mer! ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha adm rettigheter, og kan slette alle andre oppføringer på denne menyen, unntatt den som er beskrevet. Min teori er at jeg sannsynligvis har flyttet eller slettet målmappen, slik at snareien blir forvirret. Det er nok grunnen til at den peker til en annen plass enn den opprinnelige. Men at dette skulle medføre vansker med å fjerne den er utenfor min forstand...

Dette er bare en teori, ikke prøvd ut. Men det kan hende du ikke har administrator rettigheter. Hvis ikke, prøv å skaff deg det, eller logg deg inn med administrator rettigheter. Som sagt, hakke peil om det har noe å si!

5205104[/snapback]

Lenke til kommentar
Hvis du flytter målmappen? Mine dok til ett anett sted på harddisken.

5208285[/snapback]

Ja, jeg flyttet "mine dokumenter" fra den opprinnelige plasseringen C:/dok and settings/ til en egen partisjon. Det var da det hele begynte å klusse seg til... SKulle aldri laget den snarveien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...