bergangster Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Sitter nå håpløst utdaterti pc-verden og venter på bedre økonomiske tider. Dette vil evt selvsagt føre til nytt pc-kjøp, men i skrivende øyeblikk har jeg forsvinnende lite penger. Dog, noe utbygging må til, da jeg knapt kan spille CivIV på pcen min... Nåværende system: ASUS A7V333 (Rev 1.x, mener jeg å huske, den som seff ikke støtter Barton) 512 mb Apacer DDR333 CL2,5 XP 2200+ MSI 6600GT VIVO, AGP Nå er tanken å begynne med minnet, OCZ, Corsair el kvalitetsminne med CAS2, PC3200 2 Gb dualkit. Er dette kompatibelt med hket mitt? Man skulle tro at minnet enkelt kan klokkes ned til 333mhz? Tanken er å kjøpe meg et X2-system enten i vår eller høst, og håper jeg kan slippe unna med å bare kjøpe nytt hk og prosessor, dog jeg innser at det nok kan være en fordel med nytt skjermkort óg. (PCIe) Så da er spørsmålet; kan jeg forvente en forsvarlig (mtp pris) ytelsesøkning på systemet jeg har nå ved kjøp av minne? Vil jeg kunne klare meg med denne type minne i lang tid fremover? Bruker pcen i hovedsak til strategispill á la Civ4 og Rome, samt Football Manager, foruten til skole, film og nedlasting av div (torrents o l) Eller bør jeg legge hele oppdateringen på hyllen og vente til AMD implamenterer DDR2? Uansett, hvilket minne bør jeg velge? På forhånd takk! Endret 27. november 2005 av bergangster Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Babumpibump - Byggmakker! ;p Hvor kraftig strømforsyning trenger man forresten nå til dags? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå