Gå til innhold

ASUS A7V333 og minnekompabilitet (PC3200)

Anbefalte innlegg

Sitter nå håpløst utdaterti pc-verden og venter på bedre økonomiske tider. Dette vil evt selvsagt føre til nytt pc-kjøp, men i skrivende øyeblikk har jeg forsvinnende lite penger. Dog, noe utbygging må til, da jeg knapt kan spille CivIV på pcen min... :D

Nåværende system:

ASUS A7V333 (Rev 1.x, mener jeg å huske, den som seff ikke støtter Barton)

512 mb Apacer DDR333 CL2,5

XP 2200+

MSI 6600GT VIVO, AGP

Nå er tanken å begynne med minnet, OCZ, Corsair el kvalitetsminne med CAS2, PC3200 2 Gb dualkit. Er dette kompatibelt med hket mitt? Man skulle tro at minnet enkelt kan klokkes ned til 333mhz? Tanken er å kjøpe meg et X2-system enten i vår eller høst, og håper jeg kan slippe unna med å bare kjøpe nytt hk og prosessor, dog jeg innser at det nok kan være en fordel med nytt skjermkort óg. (PCIe)

Så da er spørsmålet; kan jeg forvente en forsvarlig (mtp pris) ytelsesøkning på systemet jeg har nå ved kjøp av minne? Vil jeg kunne klare meg med denne type minne i lang tid fremover? Bruker pcen i hovedsak til strategispill á la Civ4 og Rome, samt Football Manager, foruten til skole, film og nedlasting av div (torrents o l) Eller bør jeg legge hele oppdateringen på hyllen og vente til AMD implamenterer DDR2? Uansett, hvilket minne bør jeg velge?

På forhånd takk! :)

Endret av bergangster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...